Brev:
Søvntræning - 3 mdr.
13. oktober 2018
Alder:
3 mdr.
Søvntræning - 3 mdr.
Hej Helen
Tak for svar på mit sidste spørgsmål. Vores datter græder nu ikke så meget og virker generelt mere veltilpas. Hun er lige blevet 12 uger
Vi sidder dog stadig meget fast i, at hun sover meget i vores favn. På grund af hendes megen gråd, har vi ikke haft overskud til at prøve at lade hende sove på andre måder.
Vores datter sover fint om natten i sin babynest mellem os i dobbeltsengen. Nogle gange har hun brug for en hånd hvis hun er motorisk urolig, men ofte sover hun fint og i stræk på 2 timer og derover inden hun skal ammes igen. Nogle nætter vågner hun oftere. Hun falder oftest i søvn mellem 19 og 20 og sover til næste morgen afbrudt amninger ca. 4-5 gange. De sidste par uger har vi skullet supplere med en flaske efter amning om eftermiddagen, da hun ikke tog nok på ved sidste vejning.
Problemet er om dagen, da hun stadig sover bedst og i længst tid i vores favn eller i en kørende barnevogn. Så snart vognen stopper vågner hun og vores babyalarm er stort set ubrugt :)
Nogle få gange har jeg forsøgt at lægge hende i liften, når hun næsten sover i min favn, hvorefter hun så kun kan sove maks. 40 min før hun vågner, og hun kan kun hjælpes videre i søvnen hvis hun igen kommer op til mig. Jeg har forsøgt mig med principperne i din bog om søvn, og som du også skrev i tidligere svar, med at hun får mælk før hver lur osv. men det hjælper hende ikke til st sove lægere om dagen, medmindre det er i vores favn. Svøb er hun ikke meget for, da hun hurtigt bryder ud af det. Vi har dog en Voksi-pose, som jeg håber kan hjælpe på barnevognslurene, når vejret bliver køligere.
Er der nogle gode måder at træne hendes søvn på? Hun kan jo godt ligge for sig selv i nesten om natten, hvor det ikke er i vores favn. Vi har ikke nogen rytme for lurene om dagen endnu.
Med venlig hilsen
Katrine