Søvntræning - 3 mdr.

13. oktober 2018

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Søvntræning - 3 mdr.

Hej Helen

Tak for svar på mit sidste spørgsmål. Vores datter græder nu ikke så meget og virker generelt mere veltilpas. Hun er lige blevet 12 uger

Vi sidder dog stadig meget fast i, at hun sover meget i vores favn. På grund af hendes megen gråd, har vi ikke haft overskud til at prøve at lade hende sove på andre måder.
Vores datter sover fint om natten i sin babynest mellem os i dobbeltsengen. Nogle gange har hun brug for en hånd hvis hun er motorisk urolig, men ofte sover hun fint og i stræk på 2 timer og derover inden hun skal ammes igen. Nogle nætter vågner hun oftere. Hun falder oftest i søvn mellem 19 og 20 og sover til næste morgen afbrudt amninger ca. 4-5 gange. De sidste par uger har vi skullet supplere med en flaske efter amning om eftermiddagen, da hun ikke tog nok på ved sidste vejning.

Problemet er om dagen, da hun stadig sover bedst og i længst tid i vores favn eller i en ...

Annonce

... kørende barnevogn. Så snart vognen stopper vågner hun og vores babyalarm er stort set ubrugt :)

Nogle få gange har jeg forsøgt at lægge hende i liften, når hun næsten sover i min favn, hvorefter hun så kun kan sove maks. 40 min før hun vågner, og hun kan kun hjælpes videre i søvnen hvis hun igen kommer op til mig. Jeg har forsøgt mig med principperne i din bog om søvn, og som du også skrev i tidligere svar, med at hun får mælk før hver lur osv. men det hjælper hende ikke til st sove lægere om dagen, medmindre det er i vores favn. Svøb er hun ikke meget for, da hun hurtigt bryder ud af det. Vi har dog en Voksi-pose, som jeg håber kan hjælpe på barnevognslurene, når vejret bliver køligere.

Er der nogle gode måder at træne hendes søvn på? Hun kan jo godt ligge for sig selv i nesten om natten, hvor det ikke er i vores favn. Vi har ikke nogen rytme for lurene om dagen endnu.

Med venlig hilsen
Katrine

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

Annonce

Viden om børn:

Tandbørstning

For at undgå huller i tænderne skal barnet have børstet tænder, ligeså snart den første lille tand bryder frem.

Det er vigtigt at børste tænderne to gange om dagen - morgen og aften.

Gør det til en vane at børste tænderne hver dag og på et tidspunkt, hvor det passer ind i jeres rutiner - f.eks. om morgenen, når I står op, og om aftenen inden barnet skal i seng.

Brug en blød tandbørste, som passer til barnet alder. Børst både indvendig og udvendigt på...

Læs mere i Babylex

Svangerskab

Svangerskab er et andet ord for graviditet. Det betyder at en kvinde bærer et barn i sig, man kan sige at "hun er svanger" = "at hun er gravid". Man kan også sige "gennemføre svangerskabet", "afbryde svangerskabet", "først i svangerskabet" "sidst i svangerskabet" osv.

Svangerskab bruges ofte, når man taler om svangerskabsforgiftning. Se derfor "svangerskabsforgiftning".

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Mange tusinde tak for dit svar, jeg kan helt sikkert bruge det til noget!

Tak fra Karlas mor