Dagsrytme og søvn forsat

8. oktober 2018

Kategori:
Alder:
5 mdr.

Dagsrytme og søvn forsat

Kære Helen

Igen mange tak for dine råd. Det går over alt forventning. Laura falder i søvn i egen seng hver aften - hvor vi blot ligger ved siden af og holder hende i hånden.

Samt har vi fået rykket middagsluren til 12 - 15 istedet for 14 - 17. Laura har dog svært ved at lukke af til lang lur hvis vi er ude - så der rykker vi den blot til senere på dagen.

Jeg har lidt opfølgende spørgsmål:

1. ...

Annonce

... Skal vi bruge se til metoden nu, eller vente til hun er ældre og blot gøre som vi gør nu? Hun sover indenfor 10 - 20 min

2. Jeg ligger stadig med Laura til middagslur - hvor længe kan vi gøre det uden det bliver til en vane at det skal være sådan?

3. Når hun vågner i stille stående vogn efter 30 - 40 min. Skal jeg blot lade hende ligge og se om hun falder i søvn igen? Hun græder ikke.

Tak

Lauras mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Ruskevold

Nogle gange sker det, at man i overskrifter kan læse om børn, der er blevet rusket af deres forældre. Men lige meget, hvor meget eller hvor længe et barn græder eller skriger, så må man aldrig slå eller ruske sit barn.

Et spædbarn der ruskes kan få blødninger i hjernen, som kan medføre hjerneskade eller død.

Kommer du i en situation, hvor du kan mærke at du ikke kan klare barnets gråd og hvor du kan risikere at gøre dit barn ondt, så læg barnet i seng, lift eller...

Læs mere i Babylex

Vugge - møbel

En vugge er en lille babyseng, der kan vugges/gynges. At bruge en vugge har mange fordele, da det er med til at stimulere barnets ligevægtsorgan og dermed har betydning for barnets videre udvikling. Samtidig er en vugge ofte mindre end en tremmeseng, hvilket er med til at gøre den tryg for baby at sove i - mange børn kan sove i en vugge de første 3-4 måneder.

Der findes mange forskellige vugger på markedet, og i mange familier er en vugge også noget, der går i arv. Nogle vugger...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusinde tak for dine fantastiske sider - det er dejligt at kunne skrive til dig, når man bor i Italien hvor der ikke findes sundhedsplejerske ;o)

Kærlig hilsner
Tanya fra Italien