Skal i egen seng/eget værelse

7. oktober 2018

Kategori:
Alder:
12 mdr.

Skal i egen seng/eget værelse

Hej Helen

Vi har tidligere haft stor gavn af dine svar og prøver dermed igen 😊

Vi har en søn på 1 år. Han sover imellem mig og hans far om natten - dermed i vores seng. Det fungerer ikke rigtig mere. Han vælter rundt om natten og spolerer vores nattesøvn. Jeg vil gerne have ham over i hans tremmeseng.

Han er meget trygheds søgende og nusser mig og hans far om natten. Han søger efter os for at kunne mærke os.

Han har før sovet der. Han er bare enormt svær at putte deri, det tager SÅ lang tid. Oveni det så vågner han, desværre, en del om natten. Græder ...

Annonce

... lidt, som om han drømmer. Og han får stadig en flaske hvor han tager ca 210 ml.

Jeg ville egentlig også gerne have ham ind på hans eget værelse som er ca 10 skridt fra min seng.

Kan jeg gøre begge dele på samme tid ?
Hvordan lærer jeg ham at sove i hans egen seng ?
Hvordan lærer jeg ham at sove på eget værelse ?

Han får stadig den flaske. Og jeg vil faktisk gerne af med den. Men hvordan gør jeg det når det er så meget han får ?
Han får også en putteflaske og af og til en inden middags søvnen.

Håber du kan hjælpe os 😊

Venlig hilsen
Majbritt

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

28. januar 2024 | Transport og ferie | 10 mdr.

Pylret baby 10 måneder

Kære Helen Tak for dine rigtig gode tidligere svar på vores spørgsmål! Her...

Annonce

Viden om børn:

Barnevogn

Når I skal købe en barnevogn er det vigtigt at I gør jer klart, hvad vognen hovedsageligt skal bruges til.

Skal den mest stå på altanen, eller skal den bruges til at gå lange ture med. Skal den kunne bæres op og ned ad trapper? Og skal den kunne være i bilens bagagerum?

Det er også vigtigt at tænke på årstiden. Både sommer, men især om vinteren, er det vigtigt at både kassen og kalechen er vandtæt. Om vinteren er det vigtigt, at både sider og bund er godt...

Læs mere i Babylex

Madpakke og børn

Når barnet begynder i pasningsordning, vil det mange steder selv skulle have en madpakke med hjemmefra.

Det er altid vigtigt at give barnet et varieret tilbud af fødevarer - det kan være rugbrød eller anden form for fiberholdigt brød, det kan være pasta sammen med rester fra aftensmaden, kød, fisk, frugt og grønt. Jo mere variation, jo bedre :)

Det er en god idé at give barnet ting med, som er pakket lidt hver for sig. Mange børn er glade for at have en madkasse,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen!

Jeg vil blot sige dig tusind tak for din hjælp. Min egen sundhedsplejerske synes jeg ikke er til at snakke med, så det er en stor trøst at kunne vende sig til dig og din brede viden. Jeg tror at du kender mig og min søn bedre end hun gør.

Jeg er særlig glad for dine hurtige svar, når jeg ikke har formået at formulere mit problem så jeg har været nød til at spørge igen...

Det er rart at have dig i baghånden og jeg har anbefalet dig til alle de nybagte mødre jeg kender.

Tak!!