Brev:
5 måneder og dagsrytme
22. september 2018
Alder:
5 mdr.
5 måneder og dagsrytme
Kære Helen
Jeg har lige brug for dit blik på vores dagsrytme.
7.30/8.30 står op. Får flaske ca en time efter hun vågner.
8.30/9.30 formiddagslur på mellem 45 - 60 min.
12.00 grød og flaske lidt efter. Tager ofte en lur på 45 min omkring middag.
14.00 lur på 3 timer.
18.00/18.30 grød.
19.00 bad, nattøj, sang, natflaske sover omkring kl 19.30/20.00.
Får flaske kl 2 og igen kl 6
Lige pt falder hun i søvn i vores seng og flyttes i egen seng indtil første flaske og sover derefter hos os. Hun har haft en periode med brug for nærhed og tryghed. Hvornår skal vi arbejde med at falde i søvn i egen seng samt at komme retur til egen seng efter natflaske. Tænker måske sagtens hun kan og det er et forsøg værd?
Hendes lange lur lægger meget sent - da hun sover længe, skal vi arbejde på at rykke denne til tidligere på dagen?
Lige pt kan hun godt vågne grædende efter 1 eller 2 timer eller midt om natten. Men sover fint videre. Tænker det er hendes alder lige nu? At der bare sker meget - ny mad, motorisk, mere opmærksom og muligvis tænder.
På forhånd tak
Maja