Min søn har svært ved at sove

19. september 2018

Kategori:
Alder:
2 mdr.

Min søn har svært ved at sove

Hej Helen

Jeg har en dreng som er 6,5 uge gammel, født 3/8 med termin 29/7.

I de to første uger gik det rigtig nemt hvor han sov og var glad. Da de 2 uger var ovre begyndte han pludselig at græde rigtig meget og virke som om han havde ondt i maven. Han græd fra 15-22/23. Trods for det kunne vi sagtens lægge ham i hans babynest, gå en tur i barnevognen eller lade ham sove ved siden af os i sengen. Vi har gået til zoneterapi og kiropraktor med ham som har hjulpet på at han nu ikke græder ligeså meget, men han virker stadig til at have ondt i maven. Da han blev 4 uger cirka vendte det hele.

Nu kan han overhovedet ikke falde i søvn “selv”. I løbet af dagen vil han kun sove lange lure (2-3 timer) hvis han ligger på mig eller sidder i en strækvikle på mig. Vi kan godt vugge ham i armene eller lægge ham i vores slyngevugge, men så snart vi lægger ham fra os - også selvom det er lige ned ved siden af hvor vi ...

Annonce

... ligger, så kan han max ligge og sove i 10-20 min hvorefter han vågner og græder. Om natten har vi samme problematik. Han falder kun til ro hvis jeg ammer ham i søvn i laid back ammestillingen, og sådan sover vi hele natten med 2-3 ammeafbrydelser. Vi har ikke nogle egentlige rutiner, ved ikke hvornår man skal begynde på det?

Det skal siges at vi fortsat går til kiropraktor pga låsning i ryg og nakke. Han fuldammes, får nexium pga mistanke om silent refluks, mælkesyrebakterier samt movicol pga han presser og presser uden der rigtig kommer noget. Han bøvser meget og prutter ved amning eller hvis jeg cykler med benene. Han kommer kun med afføring ellers med hjælp fra os enten i form af Windi eller cykle med benene.

Det er virkelig hårdt og meget frusterende, at han kun vil sove på disse måder, og jeg ved snart ikke hvad jeg skal gøre mere! Håber at du har nogle gode råd og fif til hvad jeg kan gøre.

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

Annonce

Viden om børn:

PKU

Phenylketonuri, PKU, er en stofskiftedefekt og det kaldes også nogle gange for "Føllings syge" efter den læge, som opdagede sygdommen i 1934.

I Danmark er det jordemoderen, der efter fødslen, undersøger om barnet har PKU. Dette gøres ved at tage en blodprøve, en hælprøve på alle nyfødte. Prøven skal tages når barnet er mellem 48-72 timer gammel. Får man et positivt resultat på prøven, skal barnet have behandling før det er 2 uger gammelt og indenfor 24 timer efter det positive...

Læs mere i Babylex

Sushi til børn

Børn må gerne få sushi - men der er nogle ting du skal overveje:

- Fisken der bruges skal have været frosset ned til - 20 grader i mindst 24 timer. Der kan forekomme parasitter i fisk og disse dræbes ved frysning.

- Sushien skal fremstilles under hygiejniske forhold. Den bør spises samme dag som den er lavet og køber du den færdigpakket skal du være opmærksom på korrekt opbevaringstemperatur og holdbarhedsdato.

- Børn under 3 år må højst spise 25...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for en god brevkasse. Den har i mange sammenhænge givet mig brugbare svar på de spørgsmål, der dukker op for en førstegangsmor.

De bedste hilsener
Den forvirrede førstegangsmor