Søvn, 8 måneder

16. september 2018

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Søvn, 8 måneder

Hej Helen.

En lille opdate og spørgsmål herfra. Ferien gik super med fly og det hele. Men vi nåede lige hjem så MØB og fik lagt dræn i sidste uge. Så lidt hårdt. Men vi håber på det hele hjælper nu.

Vores spørgsmål er.

Vores lille søn vågner fast x 2 om natten.
Rytme er således.

Får aftensmad kl. 17.00. Kl. 18.00 meget træt og vi tilbyder flaske han drikker 20-30 ml.
Falder derfor ikke i søvn ved flaske som han plejer. Må ligge ham ved siden af mig og så
sover han inden for 15 min og jeg ligger ham i egen seng.

Vågner så igen kl. 23 får 180 ml. Sover med det samme og ligges i egen seng.

Vågner igen kl. 03.00. Får 180 ml. Sover med det samme.

Står op kl. 05.30. Vil ikke sove videre her-hvilket også er ok.

Giver 1 dl grød kl. 06.30. 1 time efter han er vågnet. Kl. 07.00-07.30 tilbyder jeg ...

Annonce

... flaske det vil han ikke have. Ligger ham i barnevogn efter 2 timers vågen tid kl. 07.30. og så sover han 1,5 time.

Får frugtmos kl. 09.30. Kl. 11.00 rugbrød/flaske drikker 80 ml. Barnevogn 11.15 sover igen 1,5 time. Vågen tid leg mm flaske 150 ml og sover igen 40 min-1 time.

Kan vi gøre noget for at ændre på natten. Især med opvågninger dengang han faldt i søvn med flaske, der vågnede han også X 2. Men det var tidligst efter 6- 7 timers søvn.
Ydermere er han generelt meget urolig omkring flaske, kigger rundt og urolig i det? Er det almindeligt i denne alder eller skal vi skifte suttehoved. Bruger nr 2.

Det skal nævnes at han har fået 3 tænder. Så ved godt det påvirker, men nu er de kommet og tænker vi måske kunne hjælpe søvnen lidt. Fordi man kan mærke han om dagen er mere pyller pga træthed.

Mange hilsner herfra.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

12. marts 2024 | Amning | 8 mdr.

Nedtrapning af amning ifb. opstart af arbejde

Kære Helen Jeg skriver til dig med to bekymringer i forbindelse med at jeg...

11. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Afviser pludselig skemad

Kære Helen Min dreng er nu 6.5 måned gammel, og det er gået rigtig godt med...

5. marts 2024 | Sovevaner | 7 mdr.

Afhængig af sutten

Kære Helen Vi har brug for dit råd ift. brug af sut. Vores pige på 7...

Annonce

Viden om børn:

Psykisk udvikling børn

Lige fra dit barn bliver født, er det aktivt kommunikerende. Det har brug for at blive taget op, holdt om, trøstet og beroliget, snakket med, kærtegnet osv.

Børn vil altid have brug for at blive set og hørt. De har brug for at vide, at de har en vigtig plads i familien, og at det er dejligt at være sammen med dem. Barnets psykiske udvikling skal støttes, fra barnet er nyfødt og hjælpeløst, og til det vokser op og gradvist bliver mere og mere selvstændigt.

I en...

Læs mere i Babylex

Nakkefoldsscanning

En nakkefoldsscanning foretages i 11.-13. graviditetsuge, og her kigger man via et ultralydsapparat, som køres rundt på den gravides mave, på barnet inde i livmoderen.

Denne scanning kaldes også 1. trimester-scanning, og man ser efter:
- om der er liv
- om der er mere end ét foster
- hvor langt du er henne - man fastsætter datoen for forventet fødsel.

Hvis du ønsker at vide, om dit barn kan have en kromosomafvigelse som f.eks. Downs Syndrom, så...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Der er ingen tvivl om at Helen er en sundhedsplejerske med hjertet på rette sted og det betyder meget for mig i perioder hvor jeg har været usikker på nogle ting.

Camilla Martin