Aftengrød, mælk og rytme

10. september 2018

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Aftengrød, mælk og rytme

Hej igen.

Tak for råd angående vores tur til Spanien. Vi havde en skøn tur og vores lille Malthe klaret det hele så godt, både varmen og lurer om dagen.

Du skriver at i 8 måneders alderen, kunne det være en ide at tilbyde en aften grød til vores søn og at han nu evt. Kunne blive puttet lidt senere. Det kan jeg ikke helt se kan fungerer for os. Han sover stadig 10-11 timer om natten, dog vågner han 2 gange for at få mad. 1. gang mellen kl 23-24 og næste gang Ca. 3 timer senere. Og så sover han mellem 2-4 timer om dagen, men fra kl 18 begynder han allerede at vise tegn på træthed og derfor får han flaske og bliver puttet kl. 19.20 Ca og sover Ca. 10-15 min. efter.

Når han skal begynde i vuggestue, vil han også blevet afleveret tidligt, og derfor tidligt op, så tænker at det er en fin rytme for ham at blive puttet omkring halv 8 senest?

Vi spiser aftensmad et sted mellem 17.30-18 og så syntes jeg det ville være presset at få et måltid mere end imellem der.?? Han vågner stadig ved 6 tiden og puttet 1.gang ...

Annonce

... omkring kl 8-8.30, næste lur er kl 12 og så igen kl 15-15.30 Ca. Disse 3 lure fungerer rigtig fint for ham.

Men hvordan så lige med det mælk, fordi jeg ville virkelig godt undgå det mælk om natten, også fordi om 2 måneder skal han starte i vuggestue og jeg på job. Men han vil bare drikke det mælk om natten, det er ligesom om det er der han drikker mest, jeg kan ikke helt få lokket så meget mælk i ham om dagen.

Så nogle spørgsmål omkring sengetid, samt justering i mælken og mad i løbet af dagen. Han skal måske tilbydes mere mad om dagen for ikke at vågne op om natten, dog syntes min kæreste at jeg tilbyder ham mad hele tiden. Men han er jo i rivende udvikling og derfor kræver det vel også mange måltider. Morgenmad, mellemmåltid, frokost, mellemmåltid og aftensmad og flaske ved putning. Og så får han også 1 flaske om eftermiddagen, dog drikker han ikke der så meget, så nogle gange har jeg tilbudt ham 2 gange om dagen.

Håber du kan hjælpe lidt med mine spørgsmål og håber du kan finde hoved og hale i det 😁

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Forkælelse - forkælede børn

Små børn kan kun fortælle dig, at de har brug for din hjælp ved at græde. Et lille barn kan ikke på anden måde give udtryk for, at det har behov for at blive taget op, blive skiftet, få mad, blive pludret med, krammet osv.

Derfor skal du altid reagere, når det lille barn græder. Det er en skrøne, at børn udvikler deres lunger, ved at få lov til at græde. Og det er heller ikke korrekt, at man forkæler et barn ved at reagere på dets gråd, tværtimod.

Små børn kan ikke...

Læs mere i Babylex

Strækmærker

Under graviditeten oplever mange kvinder at de får strækmærker i takt med at maven vokser.

Har man først fået strækmærker forsvinder de ikke igen, men de bliver som regel næsten usynlige indtil en næste graviditet.

Mærkerne skyldes bristninger i underhuden. De kommer både fordi at maven vokser, men også fordi der sker nogle hormonelle forandringer. De kommer ofte på maven, lårene, brysterne, ballerne og/eller armene, og i starten ses de ofte som rosa eller blålige...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tusind tak for din uddybning – det var rart med et par konkrete forslag, og I aftes lykkedes det faktisk at sidde uden skrigeri… :)

Jeg tror at små skridt er den helt rigtige løsning, som du foreslog…

Dine svar hjælper altid UTROLIGT meget!

Tak, fra os i Tyskland