Brev:
Aftengrød, mælk og rytme
10. september 2018
Alder:
8 mdr.
Aftengrød, mælk og rytme
Hej igen.
Tak for råd angående vores tur til Spanien. Vi havde en skøn tur og vores lille Malthe klaret det hele så godt, både varmen og lurer om dagen.
Du skriver at i 8 måneders alderen, kunne det være en ide at tilbyde en aften grød til vores søn og at han nu evt. Kunne blive puttet lidt senere. Det kan jeg ikke helt se kan fungerer for os. Han sover stadig 10-11 timer om natten, dog vågner han 2 gange for at få mad. 1. gang mellen kl 23-24 og næste gang Ca. 3 timer senere. Og så sover han mellem 2-4 timer om dagen, men fra kl 18 begynder han allerede at vise tegn på træthed og derfor får han flaske og bliver puttet kl. 19.20 Ca og sover Ca. 10-15 min. efter.
Når han skal begynde i vuggestue, vil han også blevet afleveret tidligt, og derfor tidligt op, så tænker at det er en fin rytme for ham at blive puttet omkring halv 8 senest?
Vi spiser aftensmad et sted mellem 17.30-18 og så syntes jeg det ville være presset at få et måltid mere end imellem der.?? Han vågner stadig ved 6 tiden og puttet 1.gang omkring kl 8-8.30, næste lur er kl 12 og så igen kl 15-15.30 Ca. Disse 3 lure fungerer rigtig fint for ham.
Men hvordan så lige med det mælk, fordi jeg ville virkelig godt undgå det mælk om natten, også fordi om 2 måneder skal han starte i vuggestue og jeg på job. Men han vil bare drikke det mælk om natten, det er ligesom om det er der han drikker mest, jeg kan ikke helt få lokket så meget mælk i ham om dagen.
Så nogle spørgsmål omkring sengetid, samt justering i mælken og mad i løbet af dagen. Han skal måske tilbydes mere mad om dagen for ikke at vågne op om natten, dog syntes min kæreste at jeg tilbyder ham mad hele tiden. Men han er jo i rivende udvikling og derfor kræver det vel også mange måltider. Morgenmad, mellemmåltid, frokost, mellemmåltid og aftensmad og flaske ved putning. Og så får han også 1 flaske om eftermiddagen, dog drikker han ikke der så meget, så nogle gange har jeg tilbudt ham 2 gange om dagen.
Håber du kan hjælpe lidt med mine spørgsmål og håber du kan finde hoved og hale i det 😁