Når far skal putte

8. september 2018

Kategori:
Alder:
12 mdr.

Når far skal putte

Kære Helen

Tak for dit sidste svar - det gav rigtig meget mening.

Her et andet spørgsmål omkring putning.

Først lidt baggrund for at du kan forstå, hvorfor vi har gjort som vi har: Jeg havde en meget hård fødsel og fik en efterfødselsreaktion, hvor jeg blandt andet havde angst for at min søn skulle dø eller have det skidt. Jeg havde det meget svært, men fik god hjælp af psykolog. Det varede de første 4 måneder. Jeg havde et stort behov for at være sammen med min søn hele tiden - også om natten. Jeg ammede ham de første 8 mdr, så det har været naturligt at jeg havde min søn om natten og at jeg puttede ham. Min mand, som er selvstændig og arbejder en del, har haft behov for at sove igennem, hvorfor vi har sovet hver for sig (han er meget lydfølsom).

Naturlig nok er dette blevet et (uhensigtsmæssigt) mønster, hvor jeg har puttet og haft min søn hele natten. Det er også mig der har taget al barsel. Af disse årsager er min søn blevet knyttet mest til mig og protestere højlydt når far skal putte. I ...

Annonce

... dag kan jeg godt se, at vi skulle have gjort ting anderledes.

Min søn græder og skriger, når far putter og det skærer i mit hjerte. Jeg er ret sikker på at han kalder på mig. Far gør alt det rigtige - giver mælk, læser bog og er selvfølgelig god og kærlig. Efter 30 minutters skrig og græd er det dog endt med at han har vugget ham i søvn i bæresele.

Når min søn skal have mælk om natten og opdager at det er far, der giver flaske begynder han at græde ulykkeligt, så han næsten ikke kan få vejret.

Jeg bliver så ked af det.

Det betyder at jeg har svært ved at tage ud om aftenen og i næste uge skal jeg opereres, hvorfor far SKAL putte i en uges tid. Jeg må indrømme jeg frygter det mere end operationen..

Har du nogle gode råd til os? Noget jeg kan tænke på, når min søn skriger? Jeg har rigtig svært ved at klare det og er bange for om min søn lider.

Det skal lige siges at min søn plejer at komme op i min seng i løbet af natten, da han ellers er meget urolig.

Med venlig hilsen
En bekymret mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

Annonce

Viden om børn:

Honning

Honning frarådes til børn under 1 år. Honning indeholder bakteriesporer og kan være infektionskilden vd spædbarnsbotulisme.

Botulisme er en sjælden sygdom, som skyldes et toksin (en forgiftning) dannet af den en sporedannende bakterie Clostridium Botulinum. Sporerne findes i omgivelserne, de er hårdføre og kan tåle kogning i flere timer.

Voksne og større børn bliver ofte ikke syge, da vores bakterieflora i tarmsystemet er anderledes. Men hos spædbørn medfører...

Læs mere i Babylex

Hoppegynge

En hoppegynge anbefales ikke. Sundhedsstyrelsen skriver: "Til sunde børn frarådes hoppegynge og gangstole, da de forsinker normal udvikling. For handicappede børn gælder særlige regler, spørg sundhedsplejersken, lægen eller fysioterapeuten". Kilde, Sunde Børn, sst. 2003.

En hoppegynge belaster barnets ryg og ben og barnet får ikke en bedre balance af at sidde i en hoppegynge, det er ren underholdning og det kan barnet få på anden måde. Når barnet sidder i en hoppegynge er det en...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Helen har på alle mulige måder været en super støtte for mig i de første fire måneder med min søn Lucas.

Camilla Martin