Brev:
Mere natteroderi - 12 mdr.
6. september 2018
Alder:
12 mdr.
Mere natteroderi - 12 mdr.
Kære Helen
Tusind tak for svar sidst. Vi implementerede din dagsrytme og hun faldt nærmest med det samme ind i den, en enkelt hård nat havde vi og så var hun helt med på den. Bortset fra en enkelt nat, hvor hun var oppe igen.
Det virkede for en tid.
For nu er hun igen begyndt at være vågen 2-3 timer om natten. Næsten hver nat.
Vi følger din plan rimelig præcist og hun spiser ret meget i løbet af dagen og især sidst på dagen til aftensmad og til grød. Så tit drikker hun ikke så meget ved brystet, heller ikke når hun vågner 2. gang - tidspunktet for den opvågning varierer utrolig meget.
Hun har lige haft 3 dages feber og været syg en uge og da gik der selvfølgelig ged i rytmen, hun ville være op af een af os hele tiden.
Nu hvor hun er rask igen følger vi stadig din plan med undtagelse af at hun ikke altid når at få lur nr 2 fordi det er rigtig svært at lægge ind når vi skal hente den store i børnehave. Det sker også rimelig tit for tiden at hun når at falde i søvn i armene på os, fordi hun er så træt. Tilgengæld tager hun den manglende lur meget pænt også sidst på eftermiddagen og er ikke meget pylret. Og så er det ikke hver dag - men ofte - at vi når aftenbadet.
Jeg har også tænkt om det kan være en mor-nærvær-ting - fordi jeg arbejder og ikke er der hele dagen med hende - omvendt var natteroderiet allerede godt igang inden jeg begyndte at arbejde. Jeg kan ikke finde nogen sammenhæng i det. Igår havde hun en god nat - uanset at dagen ikke var anderledes for hendes rytme end andre dage - hun vågnede kl. 24 og fik hjælp til at sove igen og sov derefter 6 timer i streg. I nat er hun vågen nu på 3. time og jeg aner ikke hvorfor. Hun vil ikke spise noget som helst og er heller ikke rigtig interesseret i brystet - mens der har været andre nætter hvor jeg har haft held til at fylde på hende og derefter lægge hende til at sove. Hun har altid spist meget ofte, har en lille mavesæk, og tænker at der måske skal meget lidt til, før hun ikke får nok i løbet af dagen. Hun kan også være lidt særlig med mad - hun spiser det meste, men nogle gange skal hun distraheres og lokkes før hun så viste sig at kunne spise en hel del.
Jeg har ingen anelse. Har du?
Anna