Mere natteroderi - 12 mdr.

6. september 2018

Kategori:
Alder:
12 mdr.

Mere natteroderi - 12 mdr.

Kære Helen

Tusind tak for svar sidst. Vi implementerede din dagsrytme og hun faldt nærmest med det samme ind i den, en enkelt hård nat havde vi og så var hun helt med på den. Bortset fra en enkelt nat, hvor hun var oppe igen.

Det virkede for en tid.

For nu er hun igen begyndt at være vågen 2-3 timer om natten. Næsten hver nat.

Vi følger din plan rimelig præcist og hun spiser ret meget i løbet af dagen og især sidst på dagen til aftensmad og til grød. Så tit drikker hun ikke så meget ved brystet, heller ikke når hun vågner 2. gang - tidspunktet for den opvågning varierer utrolig meget.

Hun har lige haft 3 dages feber og været syg en uge og da gik der selvfølgelig ged i rytmen, hun ville være op af een af os hele tiden.

Nu hvor hun er rask igen følger vi stadig din plan med undtagelse af at hun ikke altid når at få lur nr 2 fordi det er rigtig svært at lægge ind når vi skal hente den store i børnehave. Det sker også rimelig tit for tiden at hun når at falde i søvn i armene på os, fordi hun er så træt. Tilgengæld tager hun den manglende lur meget pænt også sidst på ...

Annonce

... eftermiddagen og er ikke meget pylret. Og så er det ikke hver dag - men ofte - at vi når aftenbadet.

Jeg har også tænkt om det kan være en mor-nærvær-ting - fordi jeg arbejder og ikke er der hele dagen med hende - omvendt var natteroderiet allerede godt igang inden jeg begyndte at arbejde. Jeg kan ikke finde nogen sammenhæng i det. Igår havde hun en god nat - uanset at dagen ikke var anderledes for hendes rytme end andre dage - hun vågnede kl. 24 og fik hjælp til at sove igen og sov derefter 6 timer i streg. I nat er hun vågen nu på 3. time og jeg aner ikke hvorfor. Hun vil ikke spise noget som helst og er heller ikke rigtig interesseret i brystet - mens der har været andre nætter hvor jeg har haft held til at fylde på hende og derefter lægge hende til at sove. Hun har altid spist meget ofte, har en lille mavesæk, og tænker at der måske skal meget lidt til, før hun ikke får nok i løbet af dagen. Hun kan også være lidt særlig med mad - hun spiser det meste, men nogle gange skal hun distraheres og lokkes før hun så viste sig at kunne spise en hel del.

Jeg har ingen anelse. Har du?

Anna

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

28. januar 2024 | Transport og ferie | 10 mdr.

Pylret baby 10 måneder

Kære Helen Tak for dine rigtig gode tidligere svar på vores spørgsmål! Her...

Annonce

Viden om børn:

Moderkagebiopsi, moderkageprøve

En moderkagebiopsi kaldes også for Chorion Villus Samling eller CVS. Moderkageprøven laves for at undersøge for kromosomsygdomme og visse arvelige sygdomme hos fosteret.

Moderkageprøve laves, når du er mellem 11. og 16. graviditetsuge. Prøven laves normalt ved, at der stikkes en tynd kanyle ind gennem maveskindet. Det føles ofte som at få taget en blodprøve, men kanylen bevæges ofte lidt frem og tilbage, fordi man derved kan få taget en lille bid af moderkagen ud. Man scanner før...

Læs mere i Babylex

Erstatning - modermælk

Hvis du ikke ammer dit barn, eller hvis du ønsker at supplere din amning med mælk, så er det meget vigtigt, at du giver dit barn modermælkserstatning. Barnet må ikke få almindelig komælk at drikke, før det er 12 måneder gammel.

Modermælkserstatning kan gives fra fødslen. Det er af høj kvalitet, der er store krav til produceringen og sammensætningen af modermælkserstatning, og børn der får modermælkserstatning vokser og trives rigtig godt. Modermælkserstatning forhandles som...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Endnu engang tak for dit søde, positive og lange svar. Jeg vender tilbage og fortæller om vores videre forløb.

En rigtig god jul til dig og din familie

Hilsen fra os