Brev:
Putteritual til nat
23. august 2018
Alder:
3 mdr.
Putteritual til nat
Hej Helen,
Ved min første fødte var (og er) jeg meget glad for at vi fik indført et putteritual til nat. Det skal vi nu igang med, med barn nr. 2.
Min udfordring er at barn nr. 2, ikke har helt en rytme endnu. Jeg ved ikke helt hvornår han går i seng, de sidste to dage har det været omkring kl. 19, men han er kommet op mindst 2 gange for at blive ammet og lagt igen. Der har vi taget ham med ind i stuen for at ligge ham i hans lift igen efter han er faldet i søvn igen. Men vi havde egentlig en forventning om at han skulle være vågn igen.
Hvornår skal jeg så "udføre" putteritualet? Skal jeg gøre det hver gang han kommer op? Eller skal jeg gøre det omkring kl. 19 også flytte de næste amninger ind i sengen så det bliver gjort i et mørkt lokale - og som en "natamning"?
Jeg håber du kan følge mit spørgsmål og vil dele mine tanker med mig.
Med venlig hilsen
Kris