Problemer med putning - 22 mdr.

22. august 2018

Kategori:
Alder:
22 mdr.

Problemer med putning - 22 mdr.

Hej Helen

Først og fremmest vil jeg sige at du er en kæmpe rollemodel og et forbillede og jeg har både læst et utal af dine brevkasse svar og dine bøger. Så det at jeg har betalt for at få lov at skrive til dig, skyldes at jeg virkelig tror og håber på at du kan hjælpe min familie.

Min familie består af far, jeg selv og vores søn Alfred på 22 mdr. Alfred er en livlig og glad dreng og som sådan også en rigtig nem dreng. Men han er mega morsyg. Han har alle dage fulgt mig hvormed jeg gik og kunne (og kan stadig) blive meget ked af det hvis blot jeg gik ind i et andet rum, selvom jeg formentlig havde fortalt det og måske endda prøvet at få ham med. Det i sig selv er ret hårdt, men det har vi som sådan vænnet os til.

Vores reelle problem er putning og søvnen. Alfred har fra dag 1 været dårlig til at sove. Han har vågnet 95% af alle nætter hvor han den resterende del af natten er kommet ind i vores seng. Sommetider har han bare lagt sig ned og sovet videre, andre gange er han meget urolig og mosler rundt i sengen i et par timer før ... han giver sig hen. Men det er en lille ting!

Når Alfred skal puttes vil han kun have sin mor, hver gang far kommer så skælder han ud, ber ham om at gå, græder og er meget hysterisk, indtil jeg kommer så stopper det. Det skal lige siges at ...

Annonce

... min kæreste og jeg ikke er helt enige om hvordan putningen skal foregå. Han vil gerne hvis vi kan ligge Alfred ind, sige godnat også gå ud også falder han selv til ro. Jeg derimod har primært holdt i hånd til han faldt i søvn, hvilket nok har gjort Alfred snot forvirret. Skal lige siges at alt afhængig af hvem vi har spurgt har vi fået forskellige svar, nogle mente han manglede tryghed så vi skulle være inde hos ham til han sov og andre mente at vi skulle skiftes og gå frem og tilbage.

Nu har jeg accepteret at det nok er bedst ikke at holde i hånd eller at blive derinde. Så derfor prøver jeg nu, som min kæreste at gå ind til ham og snakke lidt om dagen, ligge ham ned og sige godnat også gå ud og sige at jeg er lige ude på den anden side af døren. Det virker oftest når far gør det. Men når jeg skal gøre det så græder han allerede når jeg ik vil holde ham i hånden, men kun vil ae ham på hovedet, også snart jeg begynder at gå bliver det endnu værre. Han bliver så ked af det og det gør virkelig ondt indeni. Hvad kan jeg gøre? Vi har selv snakket om at lade min kæreste gøre det i så lang tid det kræver til at han forstår at det er sådan der puttes..

Ser meget frem til at høre fra dig og få svar på om vores hverdag er helt normal som alle andres eller om vi bare gør tingene forkert..

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

25. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 2 mdr.

2 årig dreng - fortsættelse

Kære Helen, Tusind tak for dine besvarelse. Jeg er meget lettet. De ting...

25. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 2 mdr.

2 årig dreng

Kære Helen, Jeg vil gerne starte med at skrive jeg er ordblind. Jeg håber...

7. marts 2024 | Renlighed | 23 mdr.

Tisse på potte

Kære Helen Først og fremmest igen tak for dit svar angående lur og...

5. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 1 mdr.

Vredes udbrud - 2 år, 1 mdr.

Hej Helen. Vores datter er nu 25 mdr og er en glad pige med et stort...

5. februar 2024 | Sovevaner | 22 mdr.

Rutiner og weekend, del 2 - Lur

Kære Helen Tak for dit svar på mit forrige brev. Det er rigtig godt at...

Annonce

Viden om børn:

Frugtmos og børn

Fra 6 mdr´s alderen kan barnet spise al slags frugt. Det kan være frisk frugt eller kogt frugt.

Starter dit barn med skemad i 4-5 måneders alderen, er det dog helt okay, at du giver lidt frugtmos i denne alder. Det anbefales, at du begynder med den kogte mos til de mindste børn. Det anbefales også, at du tilbyder frugtmos som topping på en grød, eller som dessert efter et grøntsagsmåltid.

Til den første skemad er især pære- og æblemos godt, da det har en mild smag,...

Læs mere i Babylex

Vestibulærsans

Der er 3 sanser, som er fundamentet for barnets motoriske udvikling, og som er helt centrale for barnets evne til at bearbejde og bruge sine sanser og de sanseindtryk, som barnet møder i hverdagen: Det er vestibulærsansen, taktilsansen og den proprioceptive sans.

Vestibulærsansen registrerer hovedets bevægelser i forhold til tyngekraften, og den hjælper os med at finde ud af, hvad der er op og ned, når vi bevæger os. Dette sker via receptorer, som er beliggende i det indre øre....

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tusind tak for svar. Selvom jeg inderst inde godt ved, at der nok ikke er det store at gøre ved vore urolige nætter - andet end at vente på hun bliver større - så er det altid rart at vende det med dig alligevel.

Jeg synes det er så synd, at du aldrig ser alle de små søde, som vi snakker om. Så her er ihvertfald et billede af vores lille datter - det glade barn.

Kærlig hilsen Stine