Brev:
Hvordan kommer far til at putte igen?
17. august 2018
Alder:
19 mdr.
Hvordan kommer far til at putte igen?
Hej Helen,
Som spørgsmålet lyder, så vil min datter slet ikke puttes af far lige nu. Indtil nu har det mest været mig, der har puttet. Det første år fordi jeg alligevel ammede, derefter var vi gode til at skiftes, men jeg gik ofte med ind og sang godnatsang og forlod så rummet, og så blev min kæreste der, til hun faldt i søvn. Men de sidste fire måneder har min kæreste været meget væk. Sammenlagt to måneder, og så var vi også væk på ferie uden ham i et par uger. Når han så var hjemme, var det mest mig, der puttede hende, fordi han havde meget at lave og vi ikke ville til at vende hende til ham igen, for et par enkelte dage i den periode.
Nu vil vi så gerne have, at vi kunne skiftes om det, så vores datter vænner sig til, at det ikke kun er mig, der putter, og ikke kun mig der "dur" når hun er træt. Men lige nu går det slet ikke. De par gange han har gjort det, har hun grædt og været næsten utrøstelig, også selvom jeg er gået med ind og sunget. Det er virkelig svært for os alle tre, og ingen af os har lyst til at hun skal gennemgå det, men samtidig har både min kæreste og jeg også brug for, at vi skiftes om det.
En aften gik jeg så i smug, mens hun var i bad, og der lagde han hende i seng uden problemer eller brok. Så det er kun, når jeg også er der, at han ikke er "god nok".
Vi har snakket om, at jeg måske skulle gå ud i en uges tid, inden hun skal i seng, så hun vænner sig mere til ham, og så måske igen prøve at han gør det med mig her.
Jeg vil utrolig gerne høre, hvad du synes og om du måske har andre gode forslag.
Mange Hilsener og tak
Dorthe