Hvordan kommer far til at putte igen?

17. august 2018

Kategori:
Alder:
19 mdr.

Hvordan kommer far til at putte igen?

Hej Helen,

Som spørgsmålet lyder, så vil min datter slet ikke puttes af far lige nu. Indtil nu har det mest været mig, der har puttet. Det første år fordi jeg alligevel ammede, derefter var vi gode til at skiftes, men jeg gik ofte med ind og sang godnatsang og forlod så rummet, og så blev min kæreste der, til hun faldt i søvn. Men de sidste fire måneder har min kæreste været meget væk. Sammenlagt to måneder, og så var vi også væk på ferie uden ham i et par uger. Når han så var hjemme, var det mest mig, der puttede hende, fordi han havde meget at lave og vi ikke ville til at vende hende til ham igen, for et par enkelte dage i den periode.

Nu vil vi så gerne have, at vi kunne skiftes om det, så vores datter vænner sig til, at det ikke kun er mig, der putter, og ikke kun mig der ...

Annonce

... "dur" når hun er træt. Men lige nu går det slet ikke. De par gange han har gjort det, har hun grædt og været næsten utrøstelig, også selvom jeg er gået med ind og sunget. Det er virkelig svært for os alle tre, og ingen af os har lyst til at hun skal gennemgå det, men samtidig har både min kæreste og jeg også brug for, at vi skiftes om det.

En aften gik jeg så i smug, mens hun var i bad, og der lagde han hende i seng uden problemer eller brok. Så det er kun, når jeg også er der, at han ikke er "god nok".
Vi har snakket om, at jeg måske skulle gå ud i en uges tid, inden hun skal i seng, så hun vænner sig mere til ham, og så måske igen prøve at han gør det med mig her.
Jeg vil utrolig gerne høre, hvad du synes og om du måske har andre gode forslag.

Mange Hilsener og tak
Dorthe

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

5. februar 2024 | Sovevaner | 22 mdr.

Rutiner og weekend, del 2 - Lur

Kære Helen Tak for dit svar på mit forrige brev. Det er rigtig godt at...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

15. januar 2024 | Opdragelse | 21 mdr.

Rutiner og weekend

Kære Helen Tak for dit svar og gode råd angående mad og svingende appetit....

3. januar 2024 | Kost og ernæring | 21 mdr.

Nedsat appetit? - 21 mdr.

Kære Helen Godt nytår. Åh, det der med mad. H er en skøn lille...

Annonce

Viden om børn:

Ruske

Lige meget hvor meget og hvor længe et barn græder, så må man aldrig begynde at slå eller ruske det. Et spædbarn som ruskes, kan få blødninger i hjernen og det kan medføre hjerneskade eller død.

Søg altid hjælp hos familie, venner, læge eller andre, hvis du oplever at dit barns gråd går dig så meget på, at du kan komme til at slå eller ruske dit barn. Det er vigtigt at søge hjælp! Og det er vigtigt at du taler med en du har tillid til og fortæller åbent og ærligt om, hvordan du...

Læs mere i Babylex

Menstruation - efter fødsel

Det er meget forskelligt, hvornår menstruationen begynder igen efter en fødsel. Hos nogle kvinder kommer menstruationen allerede efter ca. 8 uger, men det er også helt normalt, at menstruationen først kommer et år efter, at du har født.

Hvis du ammer, vil det ofte udskyde din menstruation, så menstruationen først vender tilbage, når du begynder at trappe ned i antallet af amninger eller helt er stoppet. Men menstruationen kan vende tilbage på forskelligt tidspunkt, uanset om du...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusind tak for dine tidligere svar som er virkelig brugbare.

Jeg er glad for din tilgang til barnet. Synes det kan virke meget frustrerende at der stilles store krav til de små og at der er en holdning til at man bare skal tage "kampen" med dem og dermed have sig et ulykkeligt barn. Så hvor er jeg glad for at have dig!

Med venlig hilsen
Pernille, mor til dreng på 6 måneder