Brev:
Korte lure men god nat
17. august 2018
Alder:
3 mdr.
Korte lure men god nat
Hej Helen,
Min søn på 3 måneder har det rigtig godt og udvikler sig rigtig fint. Han er lige ved at opdage sine hænder, hvilket er så hyggeligt at se på.
Min søn er glad og tilfreds langt de fleste dage og vi ammer fuldt.
Min udfordring er at jeg godt kunne tænke mig at han sov lidt længere lurer. Han har siden han var omkring 1 måned vågnet efter 30-45 min. Men til gengæld sover han rigtig godt om natten (6-8 timer er ikke unormalt).
Jeg tænker han er ved at have en alder hvor det måske kan hjælpe ham hvis vi begynder at stå op på samme tid hver dag, uden at vække ham men lade ham vågne når han er klar.
Han vågner ofte når jeg forlader sengen, så hvis jeg står op giver det sig selv at han også begynder at få et mere ens opvågningstidspunkt.
Mellem lur ammer jeg ham når han vågner, derefter leger vi, laver dagens gøremål og til sidst ammer jeg ham igen inden han skal sove igen. Han er typisk vågen i 2 timer, men kan godt være vågen i 3 timer.
Selvom jeg ammer ham 2 gange mellem hver lur sover han ofte kun en kort lur.
Det er kun sjældent at han piver og vil vugges videre, ofte når jeg kommer ud til ham er han helt vågen og frisk.
Jeg ville gerne han mindst sov en lang lur om dagen, men det er ikke hver dag jeg kan ligge mig i sengen med ham.
Nogle dage har jeg ladet ham sove i barnevognen først, derefter ammet ham og siddet med ham mens han sov 1 time i mine arme. Men jeg vil ikke ret gerne gøre det til en vane så han kun kan sove der. Modsat vil jeg rigtig gerne at han lære at sove en længere lur og derfor prioritere jeg det når jeg kan.
Modsat vil jeg heller ikke ret gerne ødelægge den gode nat, for som der står i din bog er der også bare nogen børn der sover korte lure (ØV!).
Og jeg skal jo heller ikke ødelægge noget der virker - og han er glad og nem, jeg kan bare ikke forstå hvordan man kan sove 8 timer i streg men ikke en længere lur...
Håber du vil dele dine tanker med mig.
Hilsen Kristina