Brev:
9 mdr. - søvn
16. august 2018
Alder:
9 mdr.
9 mdr. - søvn
Kære Helen,
Ja så skriver jeg igen for at få lidt hjælp. Vores søn A. er nu blevet 9 mdr. og er startet i vuggestue (3. uge på fuld tid), og jeg er tilbage på arbejdet fuld tid.
Vi kom hurtigt godt igang med den dagsplan du foreslog i forhold til mad og de tre lure. Han elsker mad, især når han har lidt han selv kan sidde med. Jeg var bekymret for om vuggestuen kunne få ham til at sove, da det ikke er lykkedes mig at få ham til at tage en lur i sin seng, men det går fint, dog sover han kun to gange ja nogle gange kun en gang om dagen, så han er godt brugt når vi kommer hjem og der er dage hvor han er så træt at han stadigvæk kommer i seng kl. 18.30, men jeg prøver virkelig meget på at strække det til kl.19. Dagen startes nu senest kl. 6.30.
Grunden til at jeg igen skriver er fordi jeg endnu ikke har fået droppet amningen og det vil jeg virkelig gerne mest fordi A. er blevet så afhængig af at falde i søvn med brystvorten i munden og han vågner ca 1 time efter han er faldet i søvn og det er uanset om det lykkes os at flytte ham over i sin seng eller vi lader han ligge i vores.
Vi har haft et par nætter hvor han sov 3 og 4 timer i streg for ca. 5 uger siden, men han gik hurtigt tilbage til det gamle mønster hvor han vågner hver time, så jeg har sovet sammen med ham for selv at få noget søvn, men det er ikke holdbart længere for han søger brystet utrolig meget. Jeg har tænkt at der nok er forskellige ting der spiller ind nu hvor han et startet i vuggestue, måske hans alder også har noget at sige?
Jeg prøvede som du foreslog at give en drømmeflaske, men det ville han slet ikke, han blev utrolig vred og blev lysvågen, så jeg droppede det efter et par gange. Da jeg syntes det er svært at vurdere hvor meget mælk han får har jeg bibeholdt morgenamningen, men han tager nu ikke ret meget. I starten ville han ikke tage en flaske i vuggestuen, men det går bedre nu, og her får han mellem 120-180 ml. Som du kan se er det ikke gået helt planmæssigt, men nu er jeg nået dertil hvor jeg virkelig føler det er nødvendigt at lære A. at falde i søvn selv, jeg har utrolig dårlig samvittighed over at han vågner så ofte...
Tror du jeg til at starte med kan bibeholde amningen før han puttes, lidt som du foreslog sidst? Jeg tænker så at jeg må prøve at tilbyde en drømmeflaske igen og ellers vand? Er det for meget på en gang? Han startede i vuggestue d.16. juli, og var der om formiddagen i to uger før han startede på fuld tid fra 8.15-16.45. I starten var han nærmest desperat søgende efter bryst når vi kom hjem, men det er han ikke længere, han kan sagtens vente til han har spist og været i bad. Hvad vil du foreslå at jeg gør?
På forhånd tak😊
Hilsen A’s mor