Brev:
Søvn og dagplejestart
6. august 2018
Alder:
13 mdr.
Søvn og dagplejestart
Hej Helen.
Jeg skriver til dig, da jeg har nogle spørgsmål angående dagpleje start.
Vores søn er 13 måneder og skal begynde dagpleje snart. Jeg frygte det dog en smule da han aldrig har været et baby, der kunne gå fra arm til arm. Han er tilpas ved de mennesker han ser 2-3 gange om ugen og derudover er han ret skeptisk og tilbageholdende i forhold andre. Han har altid haft det svært ved at overgive sig til søvnen og nægtede barnevogn til han var 6 mdr. Og nu vil han slet ikke ligge ned i den før han sover. Dette gør mig også bekymret, da dagplejemor jo ikke kan gå med ham til han sover.
Derudover vil dagplejemor gerne have han kommer tidligt 7-30, så han sove formiddagslur allerede kl.8 og følge de andre børn tul middagslur kl. 12.30. Hjemme sover han først 9.30 -10 og igen 14-14.30. Han sover normalt kun 40 min. Til middagn så hvis han skal sove kl.12.30, så bliver han da helt ødelagt sidst på dagen.
Jeg har ca. 3 uger til at køre ham ind i dagplejen - hvordan foreslår du vi gør?
Hva tænker du om han skal sove på den måde hun forslår? Han er slet ikke træt kl. 8 (står op 6-6.30)
Med venlig hilsen
Henriette