Søvn og dagplejestart

6. august 2018

Kategori:
Alder:
13 mdr.

Søvn og dagplejestart

Hej Helen.

Jeg skriver til dig, da jeg har nogle spørgsmål angående dagpleje start.

Vores søn er 13 måneder og skal begynde dagpleje snart. Jeg frygte det dog en smule da han aldrig har været et baby, der kunne gå fra arm til arm. Han er tilpas ved de mennesker han ser 2-3 gange om ugen og derudover er han ret skeptisk og tilbageholdende i forhold andre. Han har altid haft det svært ved at overgive sig til søvnen og nægtede barnevogn til han var 6 mdr. Og nu vil han slet ikke ligge ned i den før han sover. Dette gør mig også bekymret, da dagplejemor jo ikke ...

Annonce

... kan gå med ham til han sover.

Derudover vil dagplejemor gerne have han kommer tidligt 7-30, så han sove formiddagslur allerede kl.8 og følge de andre børn tul middagslur kl. 12.30. Hjemme sover han først 9.30 -10 og igen 14-14.30. Han sover normalt kun 40 min. Til middagn så hvis han skal sove kl.12.30, så bliver han da helt ødelagt sidst på dagen.

Jeg har ca. 3 uger til at køre ham ind i dagplejen - hvordan foreslår du vi gør?
Hva tænker du om han skal sove på den måde hun forslår? Han er slet ikke træt kl. 8 (står op 6-6.30)

Med venlig hilsen
Henriette

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

Annonce

Viden om børn:

Diarré

Det er normalt at et barn der kun får brystmælk at have tynd afføring. Men hvis barnet ikke bliver ammet mere og pludselig får vandtynd afføring, skal du være opmærksom.

Diarré kan være tegn på infektion forskellige steder i kroppen og det kan derfor være en god idé at måle barnets temperatur. Du skal være opmærksom på at barnet skal have ekstra væske og hvis diarréen ikke forsvinder hurtigt igen skal du søge læge. Hvis barnet virker sløvt eller der er blod eller slim i...

Læs mere i Babylex

Feber

Børns temperatur kan stige pludseligt. Dette skyldes, at deres evne til at kunne regulere temperatur ikke er fuldt udviklet. Den normale temperatur ligger mellem 36,5 og 37,5 grader celsius. Det er normalt, at temperaturen er ½ grad højere om aftenen end om morgenen.

Når temperaturen stiger, og der er tale om feber, vil barnet fryse, være koldt og blegt. Når feberen har fundet sit leje, bliver barnet derimod varmt og får blussende røde kinder. Et barn der har feber, skal have...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Hvor er det skønt at jeg kan skrive til dig og tak for dine altid fyldestgørende og indlevende svar - det savner jeg meget fra min egen sp!

Mange hilsner
Rikke, mor til dreng på 5 måneder