Brev:
7 mdr og sover kun korte lure
2. august 2018
Alder:
7 mdr.
7 mdr og sover kun korte lure
Hej Helen.
Jeg er en meget frustreret mor med en søn på snart 7 måneder. Han sover kun korte lure om dagen. Det vil sige 30-45 min ad gangen. Jeg er godt og grundigt udmattet og mangler bare overskud. Hvad har du af råd til at kunne få ham til at sove bedre. Jeg læser alle steder at babyer helst skal min. tage et par lure om dagen på halv time, for at lade op og få ro i hovedet til alt det der sker omkring dem. Men det gør min søn altså bare ikke, og derfor kan jeg føle at jeg gør noget forkert.
Han er en meget aktiv dreng, som allerede ved 5 måneders alderen begyndte at bevæge sig rundt omkring, og næsten kravle. Han er meget nysgerrig og min sundhedsplejerske siger til mig at han er en dreng der ikke vil gå glip af noget og derfor kun de korte lure.
Vi har nogle meget gode rytmer her hjemme. Han sover om aftenen ved 20 tiden og vågner så Ca. 1 gang for at blive ammet om natten og hvis han taber sutten og så sover til kl 6, hvor vi Ca. Står op. Derefter får han grød og vi leger lidt og ved 8 tiden Ca. Bliver han ammet og lagt til at sove. Han sover uden problemer ret hurtigt i sin barnevogn, men vågner så bare op hurtigt igen. Er det mon for tidligt at lægge ham? Sådan er det stort set hele dagen, kun små lure. Han er ellers i løbet af dagen en rigtig glad dreng, dog har han lige fundet ud af at mor kan gå, så lidt pylret for tiden, men tænker det er helt normalt.
Det har været sådan med hans søvn i mange måneder, så det skyldes ikke varmen eller spring. Ske mad går super og han spiser rigtig godt og vi er også begyndt på rugbrød og han er bare glad for det hele. Han vejer næsten 10 kg, så en robust fyr, der ellers trives. Åhh jeg ville bare ønske han sov noget bedre, også så han selv fik en pause fra alle de nye oplevelser og indtryk han får.
Tror du det bedste er at jeg bare prøver at accepterer hans korte lure? Syntes også at jeg har læst mig til at babyer sover først rigtig tungt efter 30-45 min. Og hvis så han har lidt uro i kroppen, så er det derfor han vågner. Det er lykkes mig nogle gange, ved at stå ved barnevognen efter 30 min. og så få lullet ham videre i søvnen og så har han godt kunne sove 2 timer, men jeg føler ikke jeg har noget liv eller selv får ny energi.
Hilsen Louise