Skriger i barnevognen

30. juli 2018

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Skriger i barnevognen

Kære Helen,

Tak for en rigtig fin brevkasse. Har fulgt med på sidelinjen, men har nu endelig taget mig sammen til at blive medlem.

Vi er førstegangsforældre til en dejlig dreng, Elliot, på 19 uger. Frem til uge 16 havde Elliot kolik og skreg det meste af dagen on-off grundet mavekneb. Disse gener er efterhånden aftagende, og det er super dejligt, for han er blevet en (nærmest "helt anden") sød, smilende, aktiv og opmærksom dreng. Kolikken har i imidlertid sat sine spor.

Vi har ikke brugt barnevognen særlig meget, for når han (tidligere) har ligget i den har det været mere eller mindre non-stop skrigeri, og der har ikke været meget hygge ved at trille ham rundt i den i kvarteret - har nærmest mere føltes som at fragte en detoneret skrigeballon (!) Han har også nægtet at sove i den (fraset uge 4-6, hvor han endnu ikke var ramt af kolik).

Den aktuelle problemstilling er, at han nægter at ligge i barnevognen. Hver gang vi lægger ham i barnevognen skriger han! Vi har prøvet alle ting (føler vi); sørget for at han var mæt og træt, og klar til at "give sig hen til søvnen", vi har prøvet efter en lur, hvor han var frisk og glad (så han ikke kun skal associere vognen med søvn), har prøvet at lægge noget af mit tøj derned, så der duftede af "mor" og også prøvet at hænge forskellige aktivitetslegetøj i kalechen, men lige meget hjælper det... Han er glad når vi går ud af døren, men i det sekund jeg lægger ham i vognen skriger han. Også ...

Annonce

... selvom han kan se mig (kalechen er slået ned). Jeg har prøvet at tage ham i hænderne, nusse ham på maven, tale beroligende til ham osv.

Vi tager ham selvfølgelig op når han græder, og i det sekund han bliver løftet ud af vognen stopper han med at græde.. Og så er han glad og interesseret i at se på det hele (blade, træer, biler, veje etc). Og når vi så lægger ham, så starter det hele igen...

Jeg har også ammet ham på diverse bænke undervejs for at sikre at han ikke var tørstig/sulten, bleen er tjekket multiple gange og temperaturen i nakken er også afklaret. Grådens karakter er helt anderledes - jeg tænker protesterende/hysterisk....

Men det er bare så dybt frustrerende. Vi er ved at have barselskuller herhjemme efter at have været isoleret fra omverdenen i 4 måneder, så ville bare være så rart at kunne komme ud.

Vi har babybjørn også - og her skriger han også.
Han elsker at sidde på armen, men han vejer jo efterhånden 8,5 kg...

Jeg tænker, at det kræver tilvænning da vi ikke har brugt vognen meget, men det ville være super rart med et par gode råd til hvordan vi gør..? Nogle babyer vil måske slet ikke ligge i vognen? Eller det kan være det løser sig, når han kan sidde selv og se ud?

Til information så sover han sine lure i slyngevugge og sammen med mig om natten (hvor han har et stort areal at brede sig på - og ligger helt uomsluttet).

Håber på et par gode råd!!

Mange taknemmelige hilsener fra
Førstegangsmoderen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

16. marts 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Spiser min datter nok?

Hej Helen Jeg har en datter, der er født den 22. september 2023, så hun er 5...

Annonce

Viden om børn:

Gråd og børn

Når det lille barn græder, så fortæller dit barn dig, at det ikke har det ikke har det helt godt eller ikke er helt tilfreds med, hvad der foregår omkring det.

Det nyfødte barns gråd er meget ensartet, men forholdsvis hurtigt vil barnets gråd ændre sig og vil have forskellige nuancer. I takt med at barnet vokser, vil du lære at tolke barnets gråd og finde ud af, hvordan du skal handle i forhold til barnets behov.

Nogle gange vil det være svært at finde ud af,...

Læs mere i Babylex

Termin

Termin er betegnelsen for, hvornår man forventer at føde, når man er gravid.

Terminen fastsættes normalt til 40 uger efter man er blevet gravid. Termintidspunktet er således sluttidspunktet for graviditeten.

Man beregner normalt terminen efter første dag i den sidste menstruation.

Terminen bruges også til at vurdere, hvor langt du er henne i din graviditet. I løbet af graviditeten tæller man uger, således at man f.eks. siger at kvinder er 34+6 uger...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen!

Jeg er godt nok glad for at jeg kan skrive til dig, jeg udnytter det i fuld stil!!

Tak for dine mange gode svar. Jeg elsker dem!

Hilsen Sophie, mor til pige på 9 måneder