Brev:
Nedtrapning af antal flasker
11. juli 2018
Alder:
9 mdr.
Nedtrapning af antal flasker
Hej Helen
Tusind tak for dit forrige svar. Det er så dejligt med en masse konkrete råd og en forklaring på separationsfasen. Det hjælper på forståelsen for, hvorfor tingene driller lidt lige nu.
Jeg har lige lidt opfølgende spørgsmål:
Du skriver f.eks. at det er vigtigt med faste sove- og spisetider. Spisetiderne er så vidt muligt på de samme tidspunkter, men det kan være lidt sværere med sovetiderne.
Han bliver altid puttet på ca. samme tidspunkt om formiddagen, men om eftermiddagen synes jeg det er vanskeligt at se hvornår han er træt (måske fordi han hellere vil opleve og lege som du skriver). Træthedstegnene er ikke altid tydelige.
Betyder det så at du foreslår at putte ham på et helt fast tidspunkt? Uanset om han har vist tegn eller ej?
Derudover skriver du i dit forslag til dagsplan, at dagen starter med morgengrød og ikke en flaske. Her har jeg et spørgsmål til antallet af flasker. Lige nu får han 4 flasker og skal jo ned på 3, men jeg har været i tvivl om hvilken flaske der skulle fjernes.
Lige nu får han følgende:
Flaske inden middagslur - spiser ca 100 ml.
Flaske aften - spiser ca. 100-200 ml.
Drømmeflaske - spiser som regel hele flasken dvs. 240 ml.
(Tak for tidligere svar omkring drømmeflaske. Jeg var åbenbart for hurtig til at give op sidst jeg prøvede, for nu kører det bare og det er yderst sjældent at han afviser den).
Flaske tidlig morgen kl. ca 05.00 - spiser også her rigtig godt - ca. 160-240 ml. Vi forsøger at sove lidt videre, men han er ikke nem at få til at sove igen. Han skal svøbes og puttes med. Sover ca. 1 time mere inden dagen starter og han får havregrød.
Vil det sige at du anbefaler at når han vågner omkring kl. 05.00, så skal dagen starte og han skal have grød?
Hvis det er det bedste for rytmen, så gør vi selvfølgelig det, men synes det er lidt tidligt:)
På forhånd mange tak,
Med venlig hilsen
Mor