Brev:
Problemer med aftenputningen
9. juli 2018
Alder:
9 mdr.
Problemer med aftenputningen
Hej Helen
Jeg har et spørgsmål til vores aftenputning.
Vi havde endelig fået sådan en god putterutine med vores dreng på snart 9 måneder. Før skulle han vugges i søvn inden han kunne lægges over til sig selv og den uvane ville vi gerne ud af.
Vi begyndte at lægge ham i vores seng med mig ved siden af. Her sang jeg, puttede og nussede lidt og han faldt fint i søvn. Når han sov blev han flyttet over i sin egen seng og sov fint hele natten (indtil morgenflasken). Han kunne godt finde på at vende sig om på maven nogle gange, men jeg vendte ham blot om igen og til sidst faldt han til ro.
MEN nu vil han bare ingenting. Det kom lige pludselig synes vi.
Hvis vi kører samme rutine vender han sig om HELE tiden. Jeg lader ham rode lidt rundt og vender ham og prøver lidt igen, men til sidst bliver han bare stiktosset og det kan ende i gråd.
Efter mange frusterende aftener hvor han ikke ville puttes og til sidst slet ikke sove, faldt vi desværre tilbage til det vi ved der virker :/
Nu vugger vi igen og det vil vi bare rigtig gerne af med.
Vi synes lige at det gik så godt og at putningen i vores seng var en god start til at han skulle falde i søvn i sin egen - som er vores mål :)
Vi har prøvet at flytte ham når han er liiige ved at falde i søvn (som du også nogle gange anbefaler) men langt de fleste gange vågner han desværre.
Lidt facts:
Han er meget motorisk aktiv og er i denne periode begyndt at kravle og kommer hurtigt langt omkring. Han er meget nysgerrig og elsker at udforske verden. Han er også begyndt at sidde selv og så småt begyndt at rejse sig ved ting.
Så der sker bare helt vildt meget og tænker at det måske kan være noget af grunden??
Vi vil høre om du har nogle gode råd til, hvordan vi kommer tilbage til en god putterutine?
På forhånd tak,
Med venlig hilsen
Mor