Problemer med aftenputningen

9. juli 2018

Kategori:
Alder:
9 mdr.

Problemer med aftenputningen

Hej Helen

Jeg har et spørgsmål til vores aftenputning.

Vi havde endelig fået sådan en god putterutine med vores dreng på snart 9 måneder. Før skulle han vugges i søvn inden han kunne lægges over til sig selv og den uvane ville vi gerne ud af.
Vi begyndte at lægge ham i vores seng med mig ved siden af. Her sang jeg, puttede og nussede lidt og han faldt fint i søvn. Når han sov blev han flyttet over i sin egen seng og sov fint hele natten (indtil morgenflasken). Han kunne godt finde på at vende sig om på maven nogle gange, men jeg vendte ham blot om igen og til sidst faldt han til ro.

MEN nu vil han bare ingenting. Det kom lige pludselig synes vi.
Hvis vi kører samme rutine vender han sig om HELE tiden. Jeg lader ham rode lidt rundt og vender ham og prøver lidt igen, men til sidst bliver han bare stiktosset og det kan ende i gråd.
Efter mange frusterende aftener hvor han ikke ville ...

Annonce

... puttes og til sidst slet ikke sove, faldt vi desværre tilbage til det vi ved der virker :/
Nu vugger vi igen og det vil vi bare rigtig gerne af med.

Vi synes lige at det gik så godt og at putningen i vores seng var en god start til at han skulle falde i søvn i sin egen - som er vores mål :)
Vi har prøvet at flytte ham når han er liiige ved at falde i søvn (som du også nogle gange anbefaler) men langt de fleste gange vågner han desværre.

Lidt facts:
Han er meget motorisk aktiv og er i denne periode begyndt at kravle og kommer hurtigt langt omkring. Han er meget nysgerrig og elsker at udforske verden. Han er også begyndt at sidde selv og så småt begyndt at rejse sig ved ting.
Så der sker bare helt vildt meget og tænker at det måske kan være noget af grunden??

Vi vil høre om du har nogle gode råd til, hvordan vi kommer tilbage til en god putterutine?

På forhånd tak,

Med venlig hilsen
Mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

12. marts 2024 | Amning | 8 mdr.

Nedtrapning af amning ifb. opstart af arbejde

Kære Helen Jeg skriver til dig med to bekymringer i forbindelse med at jeg...

5. marts 2024 | Sovevaner | 7 mdr.

Afhængig af sutten

Kære Helen Vi har brug for dit råd ift. brug af sut. Vores pige på 7...

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

Annonce

Viden om børn:

Tilskudsblanding

En tilskudsblanding er en modermælkserstatning, der kan gives som tilskud til anden ernæring. Det vil sige, at barnet ikke kan leve af en tilskudsblanding alene.

En almindelig modermælkserstatning kan barnet få fra fødslen, hvor en tilskudsblanding ofte først anbefales fra 6 måneder, hvor barnet naturligt også får skemad.

Er du i tvivl kan du altid læse på pakken. Det vil fremgå af indholdsdeklarationen, hvorvidt der er tale om et fuldgyldigt præparat eller ej....

Læs mere i Babylex

Forkølelse

Hvis det lille barn er forkølet, kan han/hun få besvær med at spise, da det er svært at få vejret ordentligt igennem næsen. Det betyder også, at barnet kan have svært ved at sove.

Her er et par gode råd:

- Hæv hovedenden, der hvor barnet sover, med et par bøger eller et sammenrullet håndklæde under madrassen

- Brug lidt modermælk eller saltvand som næsedråber. Dryp det direkte ned i næsen. Du kan evt. bruge en lille ske eller en pipette. Saltvand og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for dine svar, der altid er en STOR hjælp.

Tak fordi du er der, det er dejligt at kunne skrive til dig!

Fra Karina, mor til dreng på 5 mdr.