Brev:
Vil ikke sove - 6 mdr.
27. juni 2018
Alder:
6 mdr.
Vil ikke sove - 6 mdr.
Hej Helen :-)
Nu har jeg igen brug for dine gode råd. Denne gang omhandler det min datter som snart er 7 mdr. Jeg vil lige forsøge at fortælle kort om Mille.
Hun er fra 5 dec. Og er den gladeste og mest nysgerrige lille pige. Dog har vi hele tiden “slåsset” med dårlig søvn, og ved egentlig ikke hvorfor jeg først skriver nu, men den ene dag tager bare den anden med sådan to små. Hun har allerede døjet med utallige forkølelser, en RS-virus og en lungebetændelse, hvilket selvfølgelig heller ikke har gjort søvnen nemmere, men syntes hun har været på toppen i et godt stykke tid nu, uden at der er sket bedringer på søvnfronten.
Problematikken er helt klart værst om dagen, hun sover sjældent mere end 2 timer fordelt over 3 lure i tidsrummet 07-20/21. Hvilket resultere i at hun mere eller mindre hele tiden er overtræt.
Hun er blevet fuldtammet til 5,5 mdr. Hvorefter jeg. Begyndte at prøve at supplere med flaske, i håb om mere søvn. Det er endt med at hun nu er flaskebarn.
Jeg forsøger virkelig at lave fasterutiner, men det er bare SÅ svært når hun er overtræt.
Dagen starter oftest ved 7-tiden +/- en halv time.
Vi spiser morgenmad (havregrød og vand af kop) ved 7:30 tiden.
Så aflevere vi storebror i vuggestuen ca. 8:30
Her falder hun typisk i søvn, og sover som regel 45-60 min.
Når hun vågner får hun som regel en flaske
Ca. 11:30 forsøger jeg at give hende bondebrød med gnavegrøns og rugbrødsbjælker, nogle dage ELSKER hun det, andre dage er hun allerede på dette tidspunkt så overtræt at det er umuligt at “gennemføre”.
Hun ender derfor tit med at blive puttet ved 12-tiden med en flaske, men hun drikker ikke super meget. Og her sover hun sjældent mere en 30 min.
Så leger/hygger vi, inden vi henter storebror igen ved 15-15:30 tiden, her falder hun også ofte i søvn, men igen vare denne lur sjældent mere end 30-45 min.
Vi spiser aftensmad kl. 17 30, hvor hun får noget kartoffel/grøntsagsmos med noget af vores mad til.
Kl. Ca. 18:15 bades begge børn
Ca. 19:30 får hun en natflaske, og vi putter i tremmesengen med sang, men så snart vi lægger hende, SÅ starter balladen, hun spjætter i hele kroppen, vi tager hende op, beroliger, synger, nysser, 3. Øje, alt føler jeg er prøvet, men så snart vi ligger hende igen, så bliver hun hysterisk på ny. Det ender tit med at vi tager hende med ind i stuen igen, selvom hun tydeligt var træt. Hun får så lov at ligge og lege en times tid, og kan så som regl puttes uden større problemer.
Jeg går så ind og giver en flaske ved 23 tiden.
Hun vågner 1-2 gange mellem kl. 1-4 og er tit vågen i 30-60min. Sådan om/off. Vil nogle gange gerne have flaske, andre gange ikke.
Så vågner hun igen ved 6:30-7 tiden, hvor hun næsten hver dag vågner pga. Afføring.
Min egen sundhedsplejerske, har kun givet det råd at jeg skal gå lange ture, men med en hverdag med 2 børn på under 2 år, og et hus der skal passes, så føler jeg bare ikke at jeg har tid til at gå flere timer dagligt, og slet ikke når det ikke hjælper alligevel.
Det gør iøvrigt ikke noget forskel om vi er hjemme hele dagen, eller om det er dage hvor vi er i mødregruppe til svømning eller andet.
Håber inderligt at du har nogle guldkorn til os, for må ærligt indrømme at jeg efterhånden er ved at være godt træt og opgivende.
Det blev frygteligt langt, håber det går
Venlig hilsen
Mor