Brev:
1 år og urolige nætter
20. juni 2018
Alder:
12 mdr.
1 år og urolige nætter
Kære Helen
Min datter har tidligere sovet ok (fra ca 19-5), men stod meget tidligt op.
Men nu er nætterne blevet lidt af et mareridt. Hun kommer stadig i seng ca kl 19, men fra ca kl 22-05 starter h... Hun vågner mange gange og græder meget ulykkeligt. Nogen gange står hun op og andre gange ikke. Ofte kan vi få hende til ro, ved at ligge hende ned og ligge hånden på hende. Det tager alt mellem 2-15 min at få hende til at falde til ro. Men vi er oppe min ca 6-7 gange om natten, hvilket er sindssygt hårdt når vi arbejder.
Vi har fået tjekket ørene. Lidt væske men ikke noget man skulle gøre noget ved. Så tænker ikke at det er det.
Hvad gør vi galt? Hvordan kan det være hun vågner så meget og er så ked af det?
Derudover er vores datter blevet 1 år, men får stadig en godnatflaske kl 19 og en natflaske omkring midnat. Hun har ikke selv fravalgt natflasken, men vågner og vil gerne have den. Tror mere det er blevet en vane end at hun faktisk har brug for den. Vi har prøvet at give hende vand af kop først, men hun bliver helt hysterisk indtil hun får flasken ved midnat.
Hvordan vender vi hende bedst af med hendes natflaske (midnat)? Særligt nu hun har fået tænder er det ikke hensigtsmæssigt med mælk om natten.
Hilsen