1 år og urolige nætter

20. juni 2018

Kategori:
Alder:
12 mdr.

1 år og urolige nætter

Kære Helen

Min datter har tidligere sovet ok (fra ca 19-5), men stod meget tidligt op.

Men nu er nætterne blevet lidt af et mareridt. Hun kommer stadig i seng ca kl 19, men fra ca kl 22-05 starter h... Hun vågner mange gange og græder meget ulykkeligt. Nogen gange står hun op og andre gange ikke. Ofte kan vi få hende til ro, ved at ligge hende ned og ligge hånden på hende. Det tager alt mellem 2-15 min at få hende til at falde til ro. Men vi er oppe min ca 6-7 gange om natten, hvilket er sindssygt hårdt når vi arbejder.

Vi har fået tjekket ørene. Lidt væske men ikke noget man skulle gøre noget ved. Så ...

Annonce

... tænker ikke at det er det.

Hvad gør vi galt? Hvordan kan det være hun vågner så meget og er så ked af det?

Derudover er vores datter blevet 1 år, men får stadig en godnatflaske kl 19 og en natflaske omkring midnat. Hun har ikke selv fravalgt natflasken, men vågner og vil gerne have den. Tror mere det er blevet en vane end at hun faktisk har brug for den. Vi har prøvet at give hende vand af kop først, men hun bliver helt hysterisk indtil hun får flasken ved midnat.

Hvordan vender vi hende bedst af med hendes natflaske (midnat)? Særligt nu hun har fået tænder er det ikke hensigtsmæssigt med mælk om natten.

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

Annonce

Viden om børn:

Vådservietter baby

Mange familier synes, det er praktisk at bruge vådservietter, når barnet f.eks. skal skiftes eller lige skal have tørret sine fingre.

Vådservietter kan dog indeholde parfume og miljøbelastende stoffer, som kan give dit barn allergi. Undgå derfor vådservietter med parfume- eller aromastoffer i indholdsdeklarationen.
Gå efter vådservietter, der er svanemærket med Svanemærket, eller med Astma Allergi Danmarks Blå Krans eller Allergy Certified.

Overvej også, om...

Læs mere i Babylex

Kejsersnit (Sectio Caesarea)

Kejsersnit er for nogle kvinder den bedste og eneste måde at føde barn på og det kan foregå akut eller planlagt. De fleste kejsernit foretages efter råd fra læge, men nogle kvinder ønsker også at få foretaget kejsersnit, selvom der ikke er lægelige grunde til det.

Når du føder ved kejsersnit, vil du enten blive fuldt bedøvet eller blive bedøvet med en nål i ryggen og du vil derudover få lagt et kateter op i din blære. Din mave bliver desinficeret og dækket med et sterilt klæde....

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg vil lige fortælle, at vores datter nu falder i søvn helt af sig selv, og vi har slet ikke haft en kamp med at lære hende det.

Vi skylder dig æren for det, da vi har fulgt dine råd fra din bog og din brevkasse.

Så tusind tak!

Mor til pige på 18 måneder