Brev:
Søvnproblemer - 7 uger
13. juni 2018
Alder:
1 mdr.
Søvnproblemer - 7 uger
Kære Helen,
Tak for dit tidligere svar angående vores søn på nu 7 uger som er meget plaget af refluks og smerter heraf. Han er nu sat i behandling med Nexium og får dobbelt dosis, da han ikke reagerer på den almindelige dosis. Han er dog fortsat plaget og særligt rammer dette hans søvn.
Om dagen forsøger vi at putte ham i barnevognen, men han vågner ofte da han gylper og får mavesyre op og derfor græder. Det klarer vi derfor med at bruge en vikle ind i mellem, omend vi er lidt bekymret for at få lavet en dårlig vane for ham. Men på nattesøvnen er vi udfordret.
Han ligger på en af os fra ca. Kl. 20 frem til han får flaske kl. 23. Herefter ligger han i egen seng og sover fint uden problemer frem til ca. Kl. 03 hvor han får flaske igen. Herfra starter så søvnproblemerne; han er meget meget urolig, siger en lyd som om, at han konstant arbejder med maven og er anstrengt i mave og hals, sover og græder voldsomt ca. hvert 10 min. hvorefter han får lidt ro i ca. 10 min. inden det starter igen - han er ikke helt vågen men sover heller ikke ordentligt. Når vi står op omkring kl. 6 falder han helt godt i søvn på vores arm og kan sove en time til to mere uden problemer.
Vi er i tvivl, om det kan være fordi Nexium ikke dækker ham ind på dette tidspunkt, selvom han får 2 gange i døgnet eller om det er helt almindelig baby-urolighed som der måske kan være nogle gode fif til at løse - både for hans og vores skyld, da han reelt kun sover selv fra 23.30 til 03.
Venlig hilsen
En mor