Søvn, barnevogn og bilproblemer

4. juni 2018

Kategori:
Alder:
2 mdr.

Søvn, barnevogn og bilproblemer

Kære Helen.

(Dette er kommet inden for de sidste 14 dage)
Vi fik for 7 1/2 uger siden, en dejlig velskabt pige! - men hun har vist sig at være utrolig tryghedssøgende, og som så mange andre babyer vil hun kun sove ved mor om dagen. Dette har jeg accepteret efter utallige forsøg på at ligge i barnevogn, slyngevugge og babynest, men uden held.

Mit dilemma er nu at jeg ikke føler hun når den dybe søvn mere. Hun falder sjældent i søvn ved amning og jeg må vugge hende i søvn i vikkel eller svøb.
Hun vågner oftest ved støjen fra biler på vejen eller ved samtaler med andre i nærheden af hende. Dette er for mig et problem, at jeg ikke kan ligge hende fra mig, hvis dette betyder jeg ikke må snakke, se tv eller lave noget, med hende sovende hos mig.

Hun er vores førstefødte, og vi har fravalgt aftenbesøg for hendes skyld, vi hvisker for det meste samme i hjemmet, og tv'et er tit slukket, men vinduer er åbne pga. Varmen som er ovre os.

(Hun vil ikke tage imod sutten)
Jeg overvejer om min mælk ikke mætter hende nok, siden hun ...

Annonce

... ikke falder i søvn ved amning, men jeg har masser af mælk. Hun tager hun fint på (2-300g ugenligt) men ved ikke om dette har en sammenhæng.
Til natten er det som virker svøbet, en app med hjertelyd og en liggende amning, så hun ikke skal flyttes. Dette tager ca, en time før hun er i dyb nok søvn til at jeg kan gå fra hende.
Om natten sover hun meget forskelligt, nogle nætter tager hun 6-7timer i træk, andre 3-4 timer. Hun sover omkring 13 timer i døgnet hvor jeg ofte synes at det meste af dagen går med at putte hende eller være stille.

Hun kan heller ikke lide hverken at køre i barnevogn eller i bil. Her begynder hun at græde 5 min. Efter turens begyndelse. Så vi kan heller ikke komme meget ud for vores 4 vægge. - og sådan har det ikke altid været. I starten faldet hun i søvn hver gang vi kørte i bil eller barnevogn, men dette har ændret sig.

Hun er normalt set (i vågne timer) en meget glad og livlig pige, med masser af krudt i sig og gode smil.

Jeg håber du har nogle gode råd og hjælp til os.

Med venlig hilsen
Katrine.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

Annonce

Viden om børn:

Orlov

Som børnefamilie i Danmark, har I særlige rettigheder i forhold til at få orlov.

I har f.eks. begge ret til at holde barselsorlov, når I skal have et barn. Der er mange muligheder for at dele, forlænge eller udskyde orlovsperioder. De økonomiske vilkår for orloven afhænger af jeres jobsituation.

Hovedreglen er, at kvinder har ret til fire ugers barselorlov før fødslen og 14 uger efter fødslen. Mænd har ret til to ugers orlov i løbet af de første 14 uger. Herefter...

Læs mere i Babylex

Svangerskabsforgiftning

Svangerskabsforgiftning kaldes også for Preeklampsi og eklampsi. Man ved ikke præcist, hvorfor svangerskabsforgiftning opstår.

Sygdommen medfører at væskemængden i kroppen forøges, at der udskilles protein med urinen og at blodtrykket stiger. Det kan være lette symptomer, som opdages ved en rutinekontrol hos egen læge eller ved jordemoder, men der kan også være svære tilfælde, hvor kvinden oplever hovedpine, flimren for øjnene, overfølsomhed for lys, kvalme, opkastninger og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusind tak for dine tidligere svar som er virkelig brugbare.

Jeg er glad for din tilgang til barnet. Synes det kan virke meget frustrerende at der stilles store krav til de små og at der er en holdning til at man bare skal tage "kampen" med dem og dermed have sig et ulykkeligt barn. Så hvor er jeg glad for at have dig!

Med venlig hilsen
Pernille, mor til dreng på 6 måneder