Brev:
Søvn, barnevogn og bilproblemer
4. juni 2018
Alder:
2 mdr.
Søvn, barnevogn og bilproblemer
Kære Helen.
(Dette er kommet inden for de sidste 14 dage)
Vi fik for 7 1/2 uger siden, en dejlig velskabt pige! - men hun har vist sig at være utrolig tryghedssøgende, og som så mange andre babyer vil hun kun sove ved mor om dagen. Dette har jeg accepteret efter utallige forsøg på at ligge i barnevogn, slyngevugge og babynest, men uden held.
Mit dilemma er nu at jeg ikke føler hun når den dybe søvn mere. Hun falder sjældent i søvn ved amning og jeg må vugge hende i søvn i vikkel eller svøb.
Hun vågner oftest ved støjen fra biler på vejen eller ved samtaler med andre i nærheden af hende. Dette er for mig et problem, at jeg ikke kan ligge hende fra mig, hvis dette betyder jeg ikke må snakke, se tv eller lave noget, med hende sovende hos mig.
Hun er vores førstefødte, og vi har fravalgt aftenbesøg for hendes skyld, vi hvisker for det meste samme i hjemmet, og tv'et er tit slukket, men vinduer er åbne pga. Varmen som er ovre os.
(Hun vil ikke tage imod sutten)
Jeg overvejer om min mælk ikke mætter hende nok, siden hun ikke falder i søvn ved amning, men jeg har masser af mælk. Hun tager hun fint på (2-300g ugenligt) men ved ikke om dette har en sammenhæng.
Til natten er det som virker svøbet, en app med hjertelyd og en liggende amning, så hun ikke skal flyttes. Dette tager ca, en time før hun er i dyb nok søvn til at jeg kan gå fra hende.
Om natten sover hun meget forskelligt, nogle nætter tager hun 6-7timer i træk, andre 3-4 timer. Hun sover omkring 13 timer i døgnet hvor jeg ofte synes at det meste af dagen går med at putte hende eller være stille.
Hun kan heller ikke lide hverken at køre i barnevogn eller i bil. Her begynder hun at græde 5 min. Efter turens begyndelse. Så vi kan heller ikke komme meget ud for vores 4 vægge. - og sådan har det ikke altid været. I starten faldet hun i søvn hver gang vi kørte i bil eller barnevogn, men dette har ændret sig.
Hun er normalt set (i vågne timer) en meget glad og livlig pige, med masser af krudt i sig og gode smil.
Jeg håber du har nogle gode råd og hjælp til os.
Med venlig hilsen
Katrine.