Sove alene og sove igennem

29. maj 2018

Kategori:
Alder:
13 mdr.

Sove alene og sove igennem

Kære Helen

Vi er fast besluttet på at få vores 13 mdr. datter til at sove igennem nu og sove på eget værelse.

Vi har før skrevet sammen, hvor vi gik i gang efter din gode vejledning, men af mange årsager er vi ikke kommet videre endnu.

Mine spørgsmål går på:

1) Om du synes, at det er for voldsomt, at vores datter både skal vænnes fra bryst om natten og sove på eget værelse i en omgang. (Lige nu ammes hun i sengen, hvor jeg lægger ved siden af hende og så nulre hun mit bryst, indtil hun kan mærke, at søvnen har fat i hende. Derefter lister jeg ud. Når jeg går i seng rykker jeg hende over. Derefter vågner hun et par gange.

Min kæreste har haft held af et par omgange med ...

Annonce

... at tage over om natten, hvor hun har fået vand og nærhed, mens jeg har ligget i et andet rum. Det har egentlig gået fint. Sygdom og weekendophold har forstyrret den gode bane, så vi er tilbage til udgangspunktet).

Jeg ved, at det bliver et stort issue at få hende til at falde i søvn i egen seng. Hun vil med garanti rejse sig om og kæmpe i mange timer.

2) Derudover er jeg i tvivl, om min kæreste vil kunne lægge hende til aftenen, hvis jeg ammer hende, og han så tager over. Tvivler på, at hun blot vil nøjes med flaske. Det vil jeg selvfølgelig foretrække, så jeg ikke skal være hjemme hver aften.

Vi ser spændt frem til at høre fra dig igen.

Bedste hilsener
Familien på tre

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

Annonce

Viden om børn:

Barneseng

Når man skal vælge seng til sit barn er der visse ting, man kan gå efter. Noget af det vigtigste er at sengen er sikkerhedsmæssigt i orden.

Forbrugerrådet tester jævnligt de børnesenge som er på markedet og her ser man bl.a. på at sengen skal kunne tåle at blive slået, banket på og hevet i. Sengene bliver tjekket for at barnet ikke kan få fingrene i klemme og at tremmeafstanden er korrekt, så barnet ikke kan komme i klemme med sit hoved og sidde fast i sengen.

Den...

Læs mere i Babylex

Fiskeolie og børn

Fiskeolie eller det der også hedder Omega-3 fedtsyrer er sunde fedtsyrer, som især findes i fede fisk. De er livsnødvendige for os mennesker, både for børn der skal vokse og udvikle sig og for ældre der skal "vedligeholdes". Derfor skal der være omega-3 fedtsyrer tilstede i vores kost.

Fødevarestyrelsen anbefaler, at du selv spiser og også giver dit barn fisk 2 gange om ugen som hovedmåltid. Derudover næsten hver dag som pålæg til frokost.

Det er vigtigt at variere...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dit svar ang. vores datter. Jeg tror virkelig, at du ramte plet med dit svar!

Mor til sensitiv pige på 4 måneder