Brev:
Sove alene og sove igennem
29. maj 2018
Alder:
13 mdr.
Sove alene og sove igennem
Kære Helen
Vi er fast besluttet på at få vores 13 mdr. datter til at sove igennem nu og sove på eget værelse.
Vi har før skrevet sammen, hvor vi gik i gang efter din gode vejledning, men af mange årsager er vi ikke kommet videre endnu.
Mine spørgsmål går på:
1) Om du synes, at det er for voldsomt, at vores datter både skal vænnes fra bryst om natten og sove på eget værelse i en omgang. (Lige nu ammes hun i sengen, hvor jeg lægger ved siden af hende og så nulre hun mit bryst, indtil hun kan mærke, at søvnen har fat i hende. Derefter lister jeg ud. Når jeg går i seng rykker jeg hende over. Derefter vågner hun et par gange.
Min kæreste har haft held af et par omgange med at tage over om natten, hvor hun har fået vand og nærhed, mens jeg har ligget i et andet rum. Det har egentlig gået fint. Sygdom og weekendophold har forstyrret den gode bane, så vi er tilbage til udgangspunktet).
Jeg ved, at det bliver et stort issue at få hende til at falde i søvn i egen seng. Hun vil med garanti rejse sig om og kæmpe i mange timer.
2) Derudover er jeg i tvivl, om min kæreste vil kunne lægge hende til aftenen, hvis jeg ammer hende, og han så tager over. Tvivler på, at hun blot vil nøjes med flaske. Det vil jeg selvfølgelig foretrække, så jeg ikke skal være hjemme hver aften.
Vi ser spændt frem til at høre fra dig igen.
Bedste hilsener
Familien på tre