Sengetid - 19 mdr.

7. maj 2018

Kategori:
Alder:
19 mdr.

Sengetid - 19 mdr.

Hej Helen.

Vi har meget svært ved at få vores yngste søn på 19 måneder til at falde i søvn om aftenen. Vi betragter det som en succes hvis han sover kl 21, men oftest er kl både 22 og 22.30 før han overgiver sig.

Vi starter med at lægge ham kl 20 lige nu. Tænker ellers at kl 19-19.30 er en passende sengetid for børn på den alder?

Han får stadig en flaske (let)mælk lige inden, og så sidder vi med ham til han næsten sover, hvorefter han lægges i sin seng og falder i søvn. Han bliver kun sur hvis vi forsøger at få ham ned at ligge/ligge stille/tie stille. Ellers er han i godt humør.
Ind imellem har vi taget ham med ind i stuen igen, når vi har givet op - og så leger og hygger han sig indtil vi forsøger igen efter noget tid.

Han bruger ikke sut, men har sin klud og kanin.
Han begyndte først at sove igennem for én til halvanden måned siden.
Han vågner ...

Annonce

... (eller bliver vækket af storebror) ca kl 7 om morgenen.
Han sover stadig middagslur, max 2 timer (bliver vækket), men selvom han nogen gange kun sover 1 times lur, er han lige så svær at få til at falde i søvn om aftenen. Han falder hurtigt i søvn til middagsluren (herhjemme i barnevogn, i vuggestuen i stillestående krybbe).
Han “bør” vel stadig have sin middagslur?
Synes vi kører rimeligt faste rutiner iforhold til putteritualet.
Lige nu prøver vi med beroligende musik.

Gode råd ønskes, da vi er ved at være godt trætte af, ikke at kunne få lidt voksentid om aftenen :-)

Venlig hilsen
Eva.

Ps: storebror blev renlig i løbet af få dage, efter jeg havde skrevet til dig. Vi havde allerede lempet på vores metode da vi fik dit svar.
Han har meget få uheld - kun når han er for optaget af noget andet til at gå på toilettet og han er blefri om natten også! :-)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

5. februar 2024 | Sovevaner | 22 mdr.

Rutiner og weekend, del 2 - Lur

Kære Helen Tak for dit svar på mit forrige brev. Det er rigtig godt at...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

15. januar 2024 | Opdragelse | 21 mdr.

Rutiner og weekend

Kære Helen Tak for dit svar og gode råd angående mad og svingende appetit....

3. januar 2024 | Kost og ernæring | 21 mdr.

Nedsat appetit? - 21 mdr.

Kære Helen Godt nytår. Åh, det der med mad. H er en skøn lille...

Annonce

Viden om børn:

Sut

Før i tiden var det almindeligt, at børn fik en sut med det samme, når de blev født. I dag mener man, at det er hensigtsmæssigt at man venter med at give barnet en sut, til amningen er etableret.
Hvis barnet får en sut for hurtigt, så kan det gå ud over barnets lyst til at die ved brystet. Dertil kommer at sutteteknikken er forskellig alt efter om barnet dier på brystet eller sutter på en sut.

Du kan møde mange forskellige holdninger til det at bruge sut og det er vigtigt...

Læs mere i Babylex

Opbevaring af modermælk

Hvis du malker ud og vil gemme din mælk til senere, så bør du straks efter udmalkning hælde mælken på en engangsflaske, der lukkes og mærkes med navn, dato og evt. klokkeslæt. Umiddelbart herefter placeres mælken i køleskab eller fryser.

Holdbarhed for ny udmalket mælk:

3 døgn i køleskab ved maks. +5 C
3 måneder ved min. -18 C
Mælk, der ikke er optøet ved hjælp af varme, d.v.s. optøet i køleskab, kan holde sig 1 døgn i køleskab
Mælk, der er...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak ... endelig én der kan give præcise råd og som ved hvad du taler om. Tusind tak.

Venlig hilsen Mette, førstegangs mor