Brev:
Sengetid - 19 mdr.
7. maj 2018
Alder:
19 mdr.
Sengetid - 19 mdr.
Hej Helen.
Vi har meget svært ved at få vores yngste søn på 19 måneder til at falde i søvn om aftenen. Vi betragter det som en succes hvis han sover kl 21, men oftest er kl både 22 og 22.30 før han overgiver sig.
Vi starter med at lægge ham kl 20 lige nu. Tænker ellers at kl 19-19.30 er en passende sengetid for børn på den alder?
Han får stadig en flaske (let)mælk lige inden, og så sidder vi med ham til han næsten sover, hvorefter han lægges i sin seng og falder i søvn. Han bliver kun sur hvis vi forsøger at få ham ned at ligge/ligge stille/tie stille. Ellers er han i godt humør.
Ind imellem har vi taget ham med ind i stuen igen, når vi har givet op - og så leger og hygger han sig indtil vi forsøger igen efter noget tid.
Han bruger ikke sut, men har sin klud og kanin.
Han begyndte først at sove igennem for én til halvanden måned siden.
Han vågner (eller bliver vækket af storebror) ca kl 7 om morgenen.
Han sover stadig middagslur, max 2 timer (bliver vækket), men selvom han nogen gange kun sover 1 times lur, er han lige så svær at få til at falde i søvn om aftenen. Han falder hurtigt i søvn til middagsluren (herhjemme i barnevogn, i vuggestuen i stillestående krybbe).
Han “bør” vel stadig have sin middagslur?
Synes vi kører rimeligt faste rutiner iforhold til putteritualet.
Lige nu prøver vi med beroligende musik.
Gode råd ønskes, da vi er ved at være godt trætte af, ikke at kunne få lidt voksentid om aftenen :-)
Venlig hilsen
Eva.
Ps: storebror blev renlig i løbet af få dage, efter jeg havde skrevet til dig. Vi havde allerede lempet på vores metode da vi fik dit svar.
Han har meget få uheld - kun når han er for optaget af noget andet til at gå på toilettet og han er blefri om natten også! :-)