Brev:
Hjælp vågner kl 5.00
22. april 2018
Alder:
10 mdr.
Hjælp vågner kl 5.00
Kære Helen
Vores datter er det sidste stykke tid (ca 3 uger) begyndt at vågne kl 5.00. Før sov hun til kl 6.00-6.30. Hun vågner kl 5.00 uanset om hun kommer i seng kl 19.00 eller kl 20.00.
Vi kan ikke få hende til at sove videre, og hun blive meget ulykkelig, hvis vi ikke tager hende op. Men fra 5-6.30 er hun generelt ret morgensur, og når kl rammer 6.30 ruller hendes øjne rundt og hun bliver lagt i barnevognen og sover så 30-40 minutter. Og så er hun i bedre humør.
Normalt har hun sovet 2 lure, men den ekstra powernap er om morgenen er jo blevet til en "ekstra 3'er". Hvis hun bare var glad når hun vågnede, er det ok hun vågner kl 5.00 (selvom vi selvfølgelig gerne vil sove lidt længere). Men kan mærke på hende, at hun stadig er træt.
Hun har den sidste uge ikke ville have sin flaske om natten, så hun får kun en i døgnet når hun skal i seng. Hun sover fra 19.00-5.00.
Hun får ca 12 timers søvn i døgnet. Vi har mørklægningsgardiner på hendes værelse.
Hjælp, hvordan får vi hende til at sove lidt mere om natten, så hun er udhvilet.