Brev:
Lure i løbet af dagen
19. april 2018
Alder:
11 mdr.
Lure i løbet af dagen
Kære Helen
Tak for dit svar til mit første spørgsmål omkring natamning - det er virkelig dejlgt at få nogle gode råd! Så mange tak herfra.
Vi har dog også et andet problem, som er begyndt at fylde en del. Og jeg er meget i tvivl, om det er normalt eller om vi skal gøre noget ved det.
Vores søn på 11 måneder er begyndt at skippe sin ene lur i løbet af dagen, og sover dermed kun en gang i løbet af dagen. Dette begyndte han på for ca. to uger siden.
Før han begyndte på det, sov han en lur fra kl 9 - 10. og igen fra 13 - 14.30.
Nu er han begyndt at sove fra kl. 9 - 10.40 / 11.00.
Altså er hans ene lur også blevet længere.
Problemet for mig, er dog bare, at han virker rigtig træt på det tidspunkt hvor han normalt skulle have sin lur nr. to. Hvorfor er det så at han ikke vælger at falde i søvn?
Jeg prøver nemlig stadig at putte ham til lur nr. to, men han giver sig simpelthen bare ikke hen.
Er det måden jeg putter ham på?
Vi gør altid det om dagen, at vi går tur med ham i barnevognen, hvor han tager begge sine lure.
Nogle dage har jeg dog ammet ham i søvn, og det er måske heller ikke særlig hensigtsmæssigt. Eller er det egentlig ok at gøre engang i mellem?
At putte ham i barnevognen, og gå tur med ham, er i løbet af de sidste to uger, også begyndt at være svære. Det tager en hel time før han falder i søvn. Og inden da ligger han bare i barnevognen og snakker - altså er han ikke ked af det. Men han virker meget vågen og nysgerrig på det der foregår omkring ham (lyde og lys).
For lige at opsummere, så står vi med to udfordringer:
- vores søn er svær at putte til anden lur
- putter jeg ham forkert?
Jeg vil også rigtig gerne høre, om hvordan jeg burde putte ham om dagen. Du har i dit forrige brev, forklaret mig, super fint, hvordan vi skal gøre til natten.
Men vi står også og mangler værktøjer til hvordan han skal puttes om dagen?
Og jeg har også brug for at få afklaret om det er normalt at han ikke vil have sin anden lur. Altså er han vågen fra ca. kl 11 - 12 til kl. 18.30, som er der vi putter ham, fordi han bare bliver så super træt, når kl. bliver omkring kl 18.
Med venlig hilsen
Claudia