Lure i løbet af dagen

19. april 2018

Kategori:
Alder:
11 mdr.

Lure i løbet af dagen

Kære Helen

Tak for dit svar til mit første spørgsmål omkring natamning - det er virkelig dejlgt at få nogle gode råd! Så mange tak herfra.

Vi har dog også et andet problem, som er begyndt at fylde en del. Og jeg er meget i tvivl, om det er normalt eller om vi skal gøre noget ved det.

Vores søn på 11 måneder er begyndt at skippe sin ene lur i løbet af dagen, og sover dermed kun en gang i løbet af dagen. Dette begyndte han på for ca. to uger siden.

Før han begyndte på det, sov han en lur fra kl 9 - 10. og igen fra 13 - 14.30.

Nu er han begyndt at sove fra kl. 9 - 10.40 / 11.00.

Altså er hans ene lur også blevet længere.

Problemet for mig, er dog bare, at han virker rigtig træt på det tidspunkt hvor han normalt skulle have sin lur nr. to. Hvorfor er det så at han ikke vælger at falde i søvn?
Jeg prøver nemlig stadig at putte ham til lur nr. to, men han giver sig simpelthen bare ikke hen.

Er det måden jeg putter ham på?
Vi gør altid det om dagen, at vi går tur med ham i barnevognen, hvor han tager begge sine lure.
Nogle dage har jeg dog ...

Annonce

... ammet ham i søvn, og det er måske heller ikke særlig hensigtsmæssigt. Eller er det egentlig ok at gøre engang i mellem?

At putte ham i barnevognen, og gå tur med ham, er i løbet af de sidste to uger, også begyndt at være svære. Det tager en hel time før han falder i søvn. Og inden da ligger han bare i barnevognen og snakker - altså er han ikke ked af det. Men han virker meget vågen og nysgerrig på det der foregår omkring ham (lyde og lys).

For lige at opsummere, så står vi med to udfordringer:
- vores søn er svær at putte til anden lur
- putter jeg ham forkert?

Jeg vil også rigtig gerne høre, om hvordan jeg burde putte ham om dagen. Du har i dit forrige brev, forklaret mig, super fint, hvordan vi skal gøre til natten.
Men vi står også og mangler værktøjer til hvordan han skal puttes om dagen?

Og jeg har også brug for at få afklaret om det er normalt at han ikke vil have sin anden lur. Altså er han vågen fra ca. kl 11 - 12 til kl. 18.30, som er der vi putter ham, fordi han bare bliver så super træt, når kl. bliver omkring kl 18.

Med venlig hilsen
Claudia

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Babysvømning

Der er mulighed for at gå til babysvømning i de fleste svømmehaller. Der findes også private hjem, med et opvarmet bassin, hvor man har små hold for babyer og deres forældre.

Babysvømning er godt for barnets balance, hvilket har betydning når barnet senere skal lære at sidde, kravle eller gå. Det at være i lunt vand, kender barnet også fra sin tid i livmoderen og når barnet er i vandet stimuleres alle sanser - ikke bare balancen, men også høresansen, lugtesansen (og nogle gange...

Læs mere i Babylex

Frugtmos og børn

Fra 6 mdr´s alderen kan barnet spise al slags frugt. Det kan være frisk frugt eller kogt frugt.

Starter dit barn med skemad i 4-5 måneders alderen, er det dog helt okay, at du giver lidt frugtmos i denne alder. Det anbefales, at du begynder med den kogte mos til de mindste børn. Det anbefales også, at du tilbyder frugtmos som topping på en grød, eller som dessert efter et grøntsagsmåltid.

Til den første skemad er især pære- og æblemos godt, da det har en mild smag,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Når jeg føler mig dum, så skriver jeg til dig, hvor saglighed, oplysthed og empati mødes på det smukkeste. Tak for det!

Hilsen
Mor på 39