Lure i løbet af dagen

19. april 2018

Kategori:
Alder:
11 mdr.

Lure i løbet af dagen

Kære Helen

Tak for dit svar til mit første spørgsmål omkring natamning - det er virkelig dejlgt at få nogle gode råd! Så mange tak herfra.

Vi har dog også et andet problem, som er begyndt at fylde en del. Og jeg er meget i tvivl, om det er normalt eller om vi skal gøre noget ved det.

Vores søn på 11 måneder er begyndt at skippe sin ene lur i løbet af dagen, og sover dermed kun en gang i løbet af dagen. Dette begyndte han på for ca. to uger siden.

Før han begyndte på det, sov han en lur fra kl 9 - 10. og igen fra 13 - 14.30.

Nu er han begyndt at sove fra kl. 9 - 10.40 / 11.00.

Altså er hans ene lur også blevet længere.

Problemet for mig, er dog bare, at han virker rigtig træt på det tidspunkt hvor han normalt skulle have sin lur nr. to. Hvorfor er det så at han ikke vælger at falde i søvn?
Jeg prøver nemlig stadig at putte ham til lur nr. to, men han giver sig simpelthen bare ikke hen.

Er det måden jeg putter ham på?
Vi gør altid det om dagen, at vi går tur med ham i barnevognen, hvor han tager begge sine lure.
Nogle dage har jeg dog ...

Annonce

... ammet ham i søvn, og det er måske heller ikke særlig hensigtsmæssigt. Eller er det egentlig ok at gøre engang i mellem?

At putte ham i barnevognen, og gå tur med ham, er i løbet af de sidste to uger, også begyndt at være svære. Det tager en hel time før han falder i søvn. Og inden da ligger han bare i barnevognen og snakker - altså er han ikke ked af det. Men han virker meget vågen og nysgerrig på det der foregår omkring ham (lyde og lys).

For lige at opsummere, så står vi med to udfordringer:
- vores søn er svær at putte til anden lur
- putter jeg ham forkert?

Jeg vil også rigtig gerne høre, om hvordan jeg burde putte ham om dagen. Du har i dit forrige brev, forklaret mig, super fint, hvordan vi skal gøre til natten.
Men vi står også og mangler værktøjer til hvordan han skal puttes om dagen?

Og jeg har også brug for at få afklaret om det er normalt at han ikke vil have sin anden lur. Altså er han vågen fra ca. kl 11 - 12 til kl. 18.30, som er der vi putter ham, fordi han bare bliver så super træt, når kl. bliver omkring kl 18.

Med venlig hilsen
Claudia

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

28. januar 2024 | Transport og ferie | 10 mdr.

Pylret baby 10 måneder

Kære Helen Tak for dine rigtig gode tidligere svar på vores spørgsmål! Her...

16. december 2023 | Diverse | 13 mdr.

1 år og kun 2 tænder

Hej Helen Min søn på 13 måneder har stadig kun 2 tænder. De er de midterste...

29. november 2023 | Sovevaner | 10 mdr.

Baby vågner hver time

Kære Helen For ca. syv uger siden besluttede jeg, at min datter – som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Moderkage

Moderkagen forsynet barnet med næring, imens det ligger inde i livmoderen. Når fødslen er forbi, og navlestrengen er klippet over, så skal moderkagen fødes.

Hos nogle kvinder kommer den helt af sig selv, hos andre skal man presse lidt for at få den ud. Det kan ske, at moderkagen ikke kan komme ud på normal vis og derfor må kvinden bedøves, og den må fjernes af en læge. Bedøvelse er nødvendigt, for hvis kvinden var vågen, ville det gøre meget ondt.

Når moderkagen...

Læs mere i Babylex

Tilstoppet tårekanal

Mange nyfødte børn har en tilstoppet tårekanal. Barnet ser ud som om, at det har søvnklatter i øjenkrogen hele tiden, eller at øjnene konstant virker fugtige.

Tårekanalen er en tynd kanal, som løber fra den inderste øjenkrog til næsen. Det er bl.a. den, der får os til at snøfte, når vi græder.

Tårer er 'øjnenes sprinkleranlæg'. Tårerne løber i en konstant strøm fra øverste, yderste øjenkrog ned og renser øjnene. Øjenvipperne er en slags 'vinduesviskere', og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tak for kampen i medierne mod ’skrig dig i søvn’ metoden. Den er godt nok sej!

Jeg videresendte dit indlæg fra din egen side til en kollega, som var grædefærdig af tvivl over om hun var en dum og dårlig mor, når hun bare blev ved med at gå ind til sin grædende søn om aftenen. Hun var simpelthen så lettet og følte sig så godt bakket op. Hun havde fået mange ’gode råd’ fra venner og familie, som også havde forsikret hende om at hun både forkælede barnet og gjorde det utrygt (?!?) med sin inkonsekvens og blødsødenhed.

Det er en vigtig, vigtig kamp du kæmper for at få spredt et væsentligt budskab!