2 år og putning

18. april 2018

Kategori:
Alder:
2 år

2 år og putning

Hej Helen

Vores dreng er lige rundet 2 år, og vi bruger virkelig lang tid på putning, og har brug for sparring på en plan.

Lidt info inden da:

0530-0630 Vågner han

07 Morgenmad

0745 Afsted til Børnehave

09 Snack i Børnehaven

12 Lur

1330 Vågen fra lur

1500 snack i børnehave

1530-1630 henter vi ham i børnehave

17 en lille snack i form af grøntsager eller frugt

18 Aftensmad

1840 Bad og historie og snak om dagen igen

19-1915 Putter vi ham med en godnat historie og ligger i rummet indtil han falder i søvn

Vi læser en godnathistorie, siger godnat til ...

Annonce

... alle bamser og et godnat kys og så siger vi nu er det puttetid og han skal ligge sig ned.

Det der sker i øjeblikket er:

1. Han er meget tørstig beder om vand meget
2. Han danser, synger, leger, læser lidt bog ( vil gerne sove med sin godnathistorie)
3. Vi taler ikke med ham efter godnat, andet end shhh, læg dig ned, sov sødt osv.

Vi overvejer følgende:
1. Om vi skal gå ud af rummet effter putningen og komme når han kalder, og bare lade ham finde roen med en bog eller andet.

2. Ja det er her vi skal bruge dig, hvad kan vi prøve, for ser du putningen tager minimum en time pt.

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

2. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Basker med armene

Hej Helen Er nød til at udtrykke en bekymring, som er kommet på det sidste....

Annonce

Viden om børn:

Spinat

Når børn er 6 mdr gamle må de gerne begynde at få lidt spinat.

Du skal dog være opmærksom på, at spinat indeholder Nitrat, og det bør derfor ikke fylde mere end 1/10 af portionen eller alternativt kun gives med 14 dages mellemrum.

Læs mere i min bog Helens bog om børn og mad

Læs mere i Babylex

Vugge - møbel

En vugge er en lille babyseng, der kan vugges/gynges. At bruge en vugge har mange fordele, da det er med til at stimulere barnets ligevægtsorgan og dermed har betydning for barnets videre udvikling. Samtidig er en vugge ofte mindre end en tremmeseng, hvilket er med til at gøre den tryg for baby at sove i - mange børn kan sove i en vugge de første 3-4 måneder.

Der findes mange forskellige vugger på markedet, og i mange familier er en vugge også noget, der går i arv. Nogle vugger...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Tusinde tak for dit fantastiske svar til vores lille familie sidst. Det hjalp virkelig på natten at give ham en fast rytme i dagstimerne.

Tak fra Hannibals mor