Sover min baby for meget? - 3 mdr.

12. april 2018

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Sover min baby for meget? - 3 mdr.

Hej Helen

Et måske lidt underligt spørgsmål - men kan en baby sove for meget..?

Min søn er 3 mdr gammel og synes nærmest han sover hele tiden...
Han sover gerne fra kl 20-08 nonstop.
Igen fra kl. 9-10. Så en længere lur over middag, ca 3 timer fra 11-14. Og så igen ca. 16-17. Altså samlet ca. 17-18 timer.
Er vi på tur kan godt sove endnu længere middagslur, op imod 4-5 timer...

Han spiser ca 6 flasker i døgnet med 150 ml og vejede ca. 5 kilo sidst han blev vejet. Når han endelig er ...

Annonce

... vågen er han glad og tilfreds, god til kontakt, pludrer og smiler osv.

Tænker du at der er grund til bekymring? Eller skal vi bare nyde, at vi har en super-sover-baby :)

Derudover et andet spørgsmål - hvad farve skal babys afføring være i denne alder? Min søn har en omgang "Mosegrøn" tynd afføring dagligt - eller ind i mellem hver anden dag. Han viser ingen tegn på ondt i maven, men synes jeg har hørt at afføring ikke må være grønlig hos en baby..?

På forhånd mange tak,

Med venlig hilsen
Mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

Annonce

Viden om børn:

Svangerskabsforgiftning

Svangerskabsforgiftning kaldes også for Preeklampsi og eklampsi. Man ved ikke præcist, hvorfor svangerskabsforgiftning opstår.

Sygdommen medfører at væskemængden i kroppen forøges, at der udskilles protein med urinen og at blodtrykket stiger. Det kan være lette symptomer, som opdages ved en rutinekontrol hos egen læge eller ved jordemoder, men der kan også være svære tilfælde, hvor kvinden oplever hovedpine, flimren for øjnene, overfølsomhed for lys, kvalme, opkastninger og...

Læs mere i Babylex

Erstatning - modermælk

Hvis du ikke ammer dit barn, eller hvis du ønsker at supplere din amning med mælk, så er det meget vigtigt, at du giver dit barn modermælkserstatning. Barnet må ikke få almindelig komælk at drikke, før det er 12 måneder gammel.

Modermælkserstatning kan gives fra fødslen. Det er af høj kvalitet, der er store krav til produceringen og sammensætningen af modermælkserstatning, og børn der får modermælkserstatning vokser og trives rigtig godt. Modermælkserstatning forhandles som...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Helen har på alle mulige måder været en super støtte for mig i de første fire måneder med min søn Lucas.

Camilla Martin