Brev:
Mange opvågninger - 6 mdr.
11. april 2018
Alder:
6 mdr.
Mange opvågninger - 6 mdr.
Hej Helen.
Tak for dit svar. Jeg har lige et par opfølgende spørgsmål.
Hun sover nu kun to lure. Fra 9 til 11 og 13 til 15. Er det strækket fra kl. 15 ind til sovetid kl. 19.30 ikke meget langt? Hun er virkelig færdig der. Men vil ikke putte hende før, fordi jeg er bange for hun så vågner endnu mere om natten. Lige nu vågner hun mellem hver time og hver anden time. Hele natten. Har også opvågninger, hvor hun er oppe flere timer i streg.
Den eneste måde hun falder i søvn på, er at jeg ammer hende. Hvis jeg gør det, falder hun næsten altid til ro igen. Men det er jo virkelig ikke holdbart. Jeg er virkelig træt. Med storebror var jeg kun oppe en gang om natten.
Hun er kommet ind på eget værelse, men nu får jeg sovet endnu mindre end før. Hvis det var muligt. Fordi jeg skal stå op så mange gange. Før kunne jeg nærmest sove og amme.
Når hun er faldet i søvn til nat, går der ca en time. Så vågner hun allerede. Selvom hun har været oppe fra kl. 15 af. Så tager jeg hende op i mine arme og så falder hun som regel til ro igen hurtigt. Hvis jeg lader hende ligge i sengen, og prøver at få hende til at sove uden at tage hende op. Kan der gå timer. Så går der en time mere, og så bliver hun tosset hvis jeg ikke giver hende mad.
Jeg har prøvet at gøre som du anbefalede med at amme, i stedet for at give flaske. Men af en eller anden mærkelig grund, bliver hun vildt urolig hvis jeg ammer hende. Hun græder og kan slet ikke finde ro. Alle andre tidspunkter kan jeg godt amme hende, uden hun bliver urolig.
Først hvis hun får flasken, falder hun til ro med det samme. Jeg giver hende dog ikke så meget mælk som før. Som du har skrevet.
Jeg har bestilt tid ved ørelæge. Kranio sekral og overveje og så kiropraktor. Ved godt det nok er spild af penge. Men er efterhånden ved at være desperat. Hvordan kan to børn være så forskellige:) om dagen vågner hun også meget, hvor jeg næsten altid skal ud og hjælpe hende til at sove videre.
Puha det blev en lang smøre. Håber du kan finde hoved og hale i mit brev.
Med venlig hilsen
den trætte mor.