Brev:
1 årig svært ved at falde i søvn om aftenen
4. april 2018
Alder:
13 mdr.
1 årig svært ved at falde i søvn om aftenen
Hej Helen
En meget frustreret mor her søger råd og vejledning.
Vores pige er snart 13 måneder og for tiden er hun meget svær at få til at sove om aftenen. Vi bruger primært 40 min på det. Vi plejer at gå i gang omkring 18.30 tiden.
Hun rejser sig op i sengen konstant, smider sine sutter på gulvet eller græder efter os. Hvis hun ikke græder, går vi frem og tilbage med 5 min. interval. De sidste par dage har hun grædt meget og har kun kunne falde i søvn på mig. Når hunførst er faldet i søvn, hører vi ikke noget fra hende før næste morgen.
Her i påsken har hun sovet helt til 7.30 og har derfor kun sovet en lur dagligt. Det er det samme om hun har fået en lur eller 2 lure, hvor den sidste lur slutter omkring 15.30.
Vi står op kl 7 og får øllebrød til morgenmad.
Kl 9 får hun frugt i vuggestuen og sover kl 9.30. De fleste gange sover hun helt til kl 12.30 og så når hun ikke at blive træt til en lur senest kl 15.
Men ellers kan hun vågne fra sin lur omkring 11.30
Efter lur får hun frokost
Lidt frugt inden lur ved 14-15 tiden
Aftensmad kl 17.30
Aftensgrød kl 18.00
Nattøj og børster efterfølgende.
Normalt plejer hun at få 120ml inden børstning men pga at den vanskelige putning, får hun pt. sin flaske i sin seng imens jeg læser godnathistorie.
Hun er generelt svær at aflæse ift træthed. Hun kan være den gladeste pige og ikke udviser nogen træthedstegn.
Pft
Mange hilsner
Tine