1 årig svært ved at falde i søvn om aftenen

4. april 2018

Kategori:
Alder:
13 mdr.

1 årig svært ved at falde i søvn om aftenen

Hej Helen

En meget frustreret mor her søger råd og vejledning.
Vores pige er snart 13 måneder og for tiden er hun meget svær at få til at sove om aftenen. Vi bruger primært 40 min på det. Vi plejer at gå i gang omkring 18.30 tiden.
Hun rejser sig op i sengen konstant, smider sine sutter på gulvet eller græder efter os. Hvis hun ikke græder, går vi frem og tilbage med 5 min. interval. De sidste par dage har hun grædt meget og har kun kunne falde i søvn på mig. Når hunførst er faldet i søvn, hører vi ikke noget fra hende før næste morgen.

Her i påsken har hun sovet helt til 7.30 og har derfor kun sovet en lur dagligt. Det er det samme om hun har fået en lur eller 2 lure, hvor den sidste lur ...

Annonce

... slutter omkring 15.30.

Vi står op kl 7 og får øllebrød til morgenmad.
Kl 9 får hun frugt i vuggestuen og sover kl 9.30. De fleste gange sover hun helt til kl 12.30 og så når hun ikke at blive træt til en lur senest kl 15.
Men ellers kan hun vågne fra sin lur omkring 11.30
Efter lur får hun frokost
Lidt frugt inden lur ved 14-15 tiden
Aftensmad kl 17.30
Aftensgrød kl 18.00
Nattøj og børster efterfølgende.
Normalt plejer hun at få 120ml inden børstning men pga at den vanskelige putning, får hun pt. sin flaske i sin seng imens jeg læser godnathistorie.

Hun er generelt svær at aflæse ift træthed. Hun kan være den gladeste pige og ikke udviser nogen træthedstegn.

Pft

Mange hilsner
Tine

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

Annonce

Viden om børn:

Udvikling - børn

Børns motoriske udvikling er forskellig, men du kan bruge følgende rettesnor:

1 mdr.: Barnet prøver at løfte hovedet fra underlaget, når det ligger på maven

2-3 mdr.: Støtter på underarmene og løfter hoved og bryst fra underlaget.

4 mdr.: Kan selv holde hovedet i siddende stilling. Begynder at trille rundt fra mave til ryg. Rækker ud efter ting.

5 mdr.: Hvis barnet får hjælp til at sidde op, vil det sidde med rank ryg og hovedet i fin...

Læs mere i Babylex

Medicin til børn

Et lille barn må aldrig få medicin, uden at lægen har ordineret det. Børn skal have helt andre mængder end voksne og reagerer anderledes på visse produkter.

Har dit barn fået ordineret medicin, så er det vigtigt at følge lægens instruks. Er der f.eks. ordineret penicillin i 6 dage, så er det vigtigt, at du giver medicinen i 6 dage og ikke stopper efter 3 dage, fordi du synes, at barnet virker frisk og rask. Hvis du stopper for hurtigt, risikerer du, at sygdommen vender...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Der er ingen tvivl om at Helen er en sundhedsplejerske med hjertet på rette sted og det betyder meget for mig i perioder hvor jeg har været usikker på nogle ting.

Camilla Martin