Brev:
Baby 8,5mdr ked af at skulle sove
4. april 2018
Alder:
8 mdr.
Baby 8,5mdr ked af at skulle sove
Hej Helen.
Vores lille pige er nu 8 måneder (9 måneder 10. april) og har haft en god periode med at sove fint. Men nu skriger hun.
Vores dagsrytme:
07:30 grød kun på MME da hun ikke drikker så meget ellers og heller ikke vil have det i kop, vand, frugt
09:30 snack, vand
10:00 formiddagslur 45min-1 time
11:30 frokost, vand
13:30 eftermiddagslur 1,5-2 timer, flaske i sengen med løftet hovedgærde
17:30 aftensmad, vand
19:00/19:30 i seng, får flasken i sengen
23:00 drømmeflaske
Hun får omkring 80-100ml via grøden, og drikker ca 100-150 pr flaske. Så hun får mellem 400-500ml om dagen. Oftest tættere på 400ml. Men hun elsker “rigtig” mad og er rigtig god til at smage og tykke og kan godt lide at udforske maden (og får lov til det).
Hun er meget aktiv, kravlede tidligt og har i lang tid trukket sig op til stående. Hun sover med en tyngdedragt, som hjælper hende meget.
Men nu er vi så der, hvor hun enten afviser flasken fuldstændigt (ligner at hun associerer den med at sove og går i panik) eller, at hun drikker det hun vil have og så får en nedsmeltning over udsigten til søvn. Vi tager hende op og trøster hende når hun skriger, men forsøger at være vedholdende, så vi lægger hende igen, for vi ved jo hun er træt. Det går bare helt i kage for hende hver gang de sidste 4-5 dage (undtaget formiddagsluren hvor vi kan gå en tur i klapvognen og hun så sover fint - her kunne vi dog også før bare putte hende i sin seng). Og vi undrer os fordi det jo gik så fint op til nu, og vi gør ikke noget anerledes. Vi har både forsøgt at lægge hende ved første træthedstegn og forsøgt at vente lidt for at være sikker på timingen. Men ingen forskel gør det.
Vi har også haft et par aftener, hvor hun efter ca 45 minutter vågner og er ked af det og vil op. Selvom hun selvfølgelig stadig er træt. Og så tager det lang tid at få hende til at falde til ro.
Har du nogle fif? Vi overvejer om der kan være noget o rutinen, det skal ændres. Sidste gang vi havde udfordringer, hjalp det at stoppe med formiddagsflasken fx.
Tillægsspørgsmål - hvornår kan vi stoppe med drømmeflasken?
På forhånd tak!