10 måneder og lure om dagen

4. april 2018

Kategori:
Alder:
10 mdr.

10 måneder og lure om dagen

Kære Helen

Vores datter på knap 10 måneder har haft en (lidt lang) periode, hvor hun er vågnet 6-7 gange om natten og stået op ved 5 tiden.

Hun har ellers sovet ok om natten. I sidste uge prøvede vi at gå fra 3 til 2 lure om dagen, og at hun ikke sover efter kl 16.00, dvs det er hendes eftermiddagslur vi har fjernet.

Nu sover hun Formiddagslur ca fra 9-10 og middagslur ca fra 13-14.30.

Men om aftnen er hun ret træt og vi kæmper lidt med en grumpy pige fra 18-19. Men vi har godt kunne holde ...

Annonce

... hende vågen.

Den nye soverytme om dagen har gjort - ihvertfald indtil videre - at hun sover godt om natten. Hun sover fra 19-6, hvor hun får en enkelt flaske om natten kl 24. Derudover får hun en flaske kl 19, når hun skal sove. Hun viser stadig behov for begge flasker, hvorfor vi stadig giver hende dem.

Jeg er i tvivl, om den nye dagsrytme er ok. Hun sover jo fint om natten nu, mens hun om aftnen inden sengetid er ret tvær og gnider sig meget i øjnene.

Hun er i vuggestue fra 7.30-16.

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Allergidisponerede børn

Når man taler om allergidisponerede børn skelner man imellem dobbelt forældre disposition og svær enkeltdisposition.

Dobbelt forældredisposition er når begge forældre har/har haft flerårig, svær lægediagnosticeret behandlingskrævende atopisk sygdom (Astma, rhinit, børneeksem eller sikker fødevareallergi).

Svær enkeltdisposition er når en af forældrene og/eller søskende har/har haft flerårig svær lægediagnosticeret, behandlingskrævende atopisk sygdom (Astma, rhinit,...

Læs mere i Babylex

PKU

Phenylketonuri, PKU, er en stofskiftedefekt og det kaldes også nogle gange for "Føllings syge" efter den læge, som opdagede sygdommen i 1934.

I Danmark er det jordemoderen, der efter fødslen, undersøger om barnet har PKU. Dette gøres ved at tage en blodprøve, en hælprøve på alle nyfødte. Prøven skal tages når barnet er mellem 48-72 timer gammel. Får man et positivt resultat på prøven, skal barnet have behandling før det er 2 uger gammelt og indenfor 24 timer efter det positive...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

tusind tak for en eminent brevkasse, den har jeg fundet og finder meget trøst og viden i.

Mor til dreng 16 måneder