Det går bedre... men

3. april 2018

Kategori:
Alder:
11 mdr.

Det går bedre... men

Kære Helen

Tak for din grundige og omsorgsfulde besvarelse.
Efter vi er kommet hjem, går det utrolig meget bedre. Aftengrøden har været en succes, og vores datter vågner nu kun en-to gange. Faderen har kæmpet med hende alene om natten, og det er gået nogenlunde. Det er få gange, at hun har fået 2. gang i løbet af natten.

Ofte vågner hun ikke kl 23, men først ved tre- fire-tiden. Der ammer jeg hende, men så sover hun til sent, men jeg fornemmer, at hun har brug for noget mad der. Er det ok at fortsætte med det?

En anden ting Helen. Vores datter er blevet så svær at lægge til natten. Hun sætter sig konstant op i sengen, og det er helt umuligt at lægge hende i hendes egen seng. Det ...

Annonce

... tager som regel en hel time at lægge hende. Har du nogle bemærkninger til det. Mit ønske scenarie var, at vi blot kunne lægge hende i hendes egen seng uden mælk fra mig først eller ved flaske og så synge en sang/ læse en bog og så gå ud efter kort tid.

Det fungerer fint for både faren og jeg at få hende til at sove i barnevognen uden mælk eller stort postyr.

Men som det er nu, er det kun mig, der kan lægge hende, til natten, fordi hun vil have bryst og trygheden ved at ligge og nulre på dem, indtil hun døser hen. Flaske eller faren er helt umuligt.

Men når alt dette er sagt, går det jo væsentligt bedre med os alle.

Jeg ser frem til at læse dine anbefalinger.

Bedste hilsener igen.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Arp

Arp er betegnelsen for nogle gulbrune skæl, som mange børn får i hovedbunden, på panden eller i øjenbrynene. Det er døde hudceller som bliver afstødt. Det smitter ikke og det har intet med hygiejne at gøre.

Arp i hovedbunden kan fjernes ved hjælp af en lusekam. Du kan med fordel massere lidt uparfumeret babyolie ind i barnets hovedbund. En let massage stimulerer blodcirkulationen i hovedbunden, hvilket er godt både for forebyggelse og helbredelse af arp.

Evt. arp...

Læs mere i Babylex

Svangerskab

Svangerskab er et andet ord for graviditet. Det betyder at en kvinde bærer et barn i sig, man kan sige at "hun er svanger" = "at hun er gravid". Man kan også sige "gennemføre svangerskabet", "afbryde svangerskabet", "først i svangerskabet" "sidst i svangerskabet" osv.

Svangerskab bruges ofte, når man taler om svangerskabsforgiftning. Se derfor "svangerskabsforgiftning".

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Først tak tak tak for gode, beroligende og jordnære svar man kan forholde sig til. Og for at skubbe i den rigtige retning ;-)

Pia, Malthes mor