Brev:
Vugges i søvn
30. marts 2018
Alder:
0 mdr.
Vugges i søvn
Hej Helen.
Vi har fået en skøn lillesøster som nu er 18 dage gammel.
Men som sin storebror har hun vist et godt temperament og vil kun falde i søvn ved at jeg går rundt og vugger hende på armen. Når hun er faldet i søvn kan hun ligges over i slyngevuggen. Nogle gange sover hun en længere lur på ca. 1,5 time med få opvågninger andre gange vågner hun op hver gang hun bliver lagt fra mig eller sover 30-50 min med mange opvågninger.
Hvornår skal/kan man begyndte at arbejde hen imod en rytme mht. mad og lure?
Jeg vil slet ikke have hun skal græde sig selv i søvn og går med hende på armen, vugger i gyngestolen osv. for, at hun ikke skal falde grædende i søvn. Men mine tanker går på, om det vil være ok at jeg bare sidder med hende på armen mens hun græder lidt eller stå og vugge hende i slyngevuggen imens hun græder lidt? For at hun ikke Skal gåes/vugges i søvn på armen? Eller skal man helt prøve at afværge at hun græder i forbindelse med søvn?
Jeg ved godt hun ikke er så gammel endnu men jeg tror bare alle følelserne fra storebror sidder i mig da han græd/skreg hver gang han skulle sove og kun sov 40 min af gangen og det vil jeg for alt i verden gerne undgå denne her gang, når jeg også står alene med begge børn fra 6 morgen til 17 aften og storebror også kræver noget opmærksomhed fra mig af.
Med venlig hilsen
Sao