Brev:
Drømmemåltid og nedskæring af amning
6. marts 2018
Alder:
7 mdr.
Drømmemåltid og nedskæring af amning
Hej Helen...
Vi skal til at prøve at lære vores datter at sove uden at amme om natten og sove lure uden at amme...
Du har i et tidligere svar rådet os til at amme fra begge bryster ca. Kl 23, for at hun er fyldt godt op, men der har jeg et lille tillægsspørgsmål....
Hun bliver puttet ca kl 20 - hun har en sen dagsrytme - og sover normalt til jeg kommer i seng. Hun sover hos os i egen seng, men piver ALTID når jeg kommer i seng, tror hun kan lugte mig - og mælken... - så vi overvejer at flytte hende på eget værelse i weekenden, da far kommer med på barsel de næste fire uger...
Så hvis hun nu sover - og de dage hun gør det selvom jeg kommer - skal jeg så tage hende sovende op ad sengen og lægge hende til brystet? Og har svært ved at lokke hende til at spise fra begge bryster, hun falder ofte hen når hun har spist, og går mere eller mindre kold... hvordan fikser jeg det?
Hun vågner typisk mellem 7 og 8. Får morgenmad ca 30-40 min senere, havregrød med frugtmos og vand af kop.... leger lidt og bliver puttet ca kl 10-10.30... vi når oftest ikke et mellemmåltid inden da, men bliver ammet inden hun bliver puttet... det skal vi også til at prøve at slippe...
Hun sover typisk 3 timer og får frokost ca. 13.30, grøntsagsmos, kød, små bidder avokado og rugbrødshapsere med leverpostej el. Makrel i tomat - den er hun endnu ikke så glad for.. vi prøver at nå lidt frugt, får typisk et stykke i sin Nuby sut med net og så giver jeg frugtmos samtidig... ammes og puttes - denne amning skal vi også have sløjfet...
Hun sover typisk fra 16/17 tiden og en time frem, alt efter hvor sent hun står op...
Aftensmad er stadig mos og kød men smager ofte lidt af hvad vi får, kødboller fra supper, gulerødder fra vores grøntsager, osv... det vil hun MEGET gerne...
Ammes, skiftes og ammes igen når hun puttes ca. Kl 20/21.... hun får vand løbende hele dagen, som minimum til alle måltider....
Pt. Vågner hun så ca kl 23 når jeg kommer ind i soveværelset og bliver ammet, og vågner igen midt nat 2/3 og tidlig morgen 5/6...
Håber du kan give lidt gode råd til denne proces..
Med venlig hilsen
Lene