Drømmemåltid og nedskæring af amning

6. marts 2018

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Drømmemåltid og nedskæring af amning

Hej Helen...

Vi skal til at prøve at lære vores datter at sove uden at amme om natten og sove lure uden at amme...

Du har i et tidligere svar rådet os til at amme fra begge bryster ca. Kl 23, for at hun er fyldt godt op, men der har jeg et lille tillægsspørgsmål....

Hun bliver puttet ca kl 20 - hun har en sen dagsrytme - og sover normalt til jeg kommer i seng. Hun sover hos os i egen seng, men piver ALTID når jeg kommer i seng, tror hun kan lugte mig - og mælken... - så vi overvejer at flytte hende på eget værelse i weekenden, da far kommer med på barsel de næste fire uger...

Så hvis hun nu sover - og de dage hun gør det selvom jeg kommer - skal jeg så tage hende sovende op ad sengen og lægge hende til brystet? Og har svært ved at lokke hende til at spise fra begge bryster, hun falder ofte hen når hun har spist, og går mere eller mindre kold... hvordan fikser jeg det?

Hun vågner typisk mellem 7 og 8. Får morgenmad ca 30-40 min senere, havregrød med frugtmos og vand af kop.... leger lidt og bliver puttet ca kl 10-10.30... vi når ...

Annonce

... oftest ikke et mellemmåltid inden da, men bliver ammet inden hun bliver puttet... det skal vi også til at prøve at slippe...

Hun sover typisk 3 timer og får frokost ca. 13.30, grøntsagsmos, kød, små bidder avokado og rugbrødshapsere med leverpostej el. Makrel i tomat - den er hun endnu ikke så glad for.. vi prøver at nå lidt frugt, får typisk et stykke i sin Nuby sut med net og så giver jeg frugtmos samtidig... ammes og puttes - denne amning skal vi også have sløjfet...

Hun sover typisk fra 16/17 tiden og en time frem, alt efter hvor sent hun står op...

Aftensmad er stadig mos og kød men smager ofte lidt af hvad vi får, kødboller fra supper, gulerødder fra vores grøntsager, osv... det vil hun MEGET gerne...

Ammes, skiftes og ammes igen når hun puttes ca. Kl 20/21.... hun får vand løbende hele dagen, som minimum til alle måltider....

Pt. Vågner hun så ca kl 23 når jeg kommer ind i soveværelset og bliver ammet, og vågner igen midt nat 2/3 og tidlig morgen 5/6...

Håber du kan give lidt gode råd til denne proces..

Med venlig hilsen
Lene

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Uld til børn

En gammel tommelfingerregel lyder, at alle de måneder, som ender på "r", kan uld være en fordel - det vil sige september, oktober, november, december, januar og februar.

Uld har mange fordele:

- Det har blandt andet en rigtig god isoleringsevne, så det hjælper dit barn med at holde sig varm. Uld består af ca. 20 procent fibre og 80 procent luft, og det gør, at ulden isolerer rigtig godt.

- Det kan absorbere 30-40 procent af sin egen vægt i væske. Det...

Læs mere i Babylex

Gylp

Når barnet spiser, sluger det ofte lidt luft, eller kommer til at spise for meget eller for hurtigt. Det resulterer i, at barnet ofte gylper efter et måltid, og det er helt normalt. Ofte er det, når barnet bøvser, at der kommer lidt mælk med op.

Hvis dit barn får flaske, kan du forsøge med en anden type flaskesut. Hvis hullet er for stort, så løber mælken for hurtigt. Du kan også forsøge at ændre spisestillingen, så dit barn sidder mere lodret, når det får mad.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Allerførst vil jeg gerne sige dig tusind tak for dine hurtige og uddybende svar, og fordi du tog mine bekymringer alvorligt. Det var lige, hvad jeg havde brug for.

Mor til Agnethe 5 måneder