Brev:
13 måneder og en ballademager om natten
27. februar 2018
Alder:
13 mdr.
13 måneder og en ballademager om natten
Kære Helen
Jeg skriver til dig angående min datter som lige er blevet 13 måneder.
Hun begyndte at sove igennem hele natten fra kl20-06 sådan cirka, da hun var omkring 6 mdr gammel, men pludselig, kort efter hendes 10 måneders fødselsdag, stoppede hun med det og begyndte at holde en fest kørende i op til 2-3 timer hver nat. Hun er ikke ked af det, snakker og klapper og hele hendes lille krop er bare klar på ballade!
Hun startede i institution kort før hun blev 1 år og i den første tid sov hun lidt bedre om natten, formentlig fordi hun var træt af alt det nye omkring hende. Nu er vi desværre tilbage i nattefesterne og det er mildest talt som at blive waterboardet på daglig basis, vi er tyndslidte af træthed og jeg der lige er startet job igen, kan næsten ikke hænge sammen.
Hun bliver puttet ca kl.19.30 med en flaske på 160ml og falder så i søvn i egen seng, hvilket hun har gjort siden hun var 6 mdr, det svinger meget hvornår hun står op men ca ved 6-6.30 tiden.(hvis hun har holdt lang fest om natten står hun lidt senere op)Om dagen sover hun stadig 2 lure, formiddagslur omkring kl.9.30-10 og eftermiddagslur omkring kl.14-14.30, hun plejer at sove ca 3 timer om dagen fordelt på de to lure.
Er der noget i hendes rytme vi kan gøre anderledes?
Overvejede om hun skulle til kun at sove en lur men hun er bare træt tidligt på dagen, så jeg synes det er svært at skubbe den første lur til senere tidspunkt.
Kan det evt skyldes noget udvikling, tigerspring eller lignende der gør at hun er så aktiv om natten?
Jeg glæder mig meget til at høre hvad du har at sige om vores lille festlige pige :-)
Venlig hilsen
Den trætte mor