13 måneder og en ballademager om natten

27. februar 2018

Kategori:
Alder:
13 mdr.

13 måneder og en ballademager om natten

Kære Helen

Jeg skriver til dig angående min datter som lige er blevet 13 måneder.

Hun begyndte at sove igennem hele natten fra kl20-06 sådan cirka, da hun var omkring 6 mdr gammel, men pludselig, kort efter hendes 10 måneders fødselsdag, stoppede hun med det og begyndte at holde en fest kørende i op til 2-3 timer hver nat. Hun er ikke ked af det, snakker og klapper og hele hendes lille krop er bare klar på ballade!

Hun startede i institution kort før hun blev 1 år og i den første tid sov hun lidt bedre om natten, formentlig fordi hun var træt af alt det nye omkring hende. Nu er vi desværre tilbage i nattefesterne og det er mildest talt som at blive waterboardet på daglig basis, vi er tyndslidte af træthed og jeg der lige er startet job igen, kan næsten ikke hænge sammen.

Hun bliver puttet ca kl.19.30 med en ...

Annonce

... flaske på 160ml og falder så i søvn i egen seng, hvilket hun har gjort siden hun var 6 mdr, det svinger meget hvornår hun står op men ca ved 6-6.30 tiden.(hvis hun har holdt lang fest om natten står hun lidt senere op)Om dagen sover hun stadig 2 lure, formiddagslur omkring kl.9.30-10 og eftermiddagslur omkring kl.14-14.30, hun plejer at sove ca 3 timer om dagen fordelt på de to lure.
Er der noget i hendes rytme vi kan gøre anderledes?

Overvejede om hun skulle til kun at sove en lur men hun er bare træt tidligt på dagen, så jeg synes det er svært at skubbe den første lur til senere tidspunkt.

Kan det evt skyldes noget udvikling, tigerspring eller lignende der gør at hun er så aktiv om natten?

Jeg glæder mig meget til at høre hvad du har at sige om vores lille festlige pige :-)

Venlig hilsen
Den trætte mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

Annonce

Viden om børn:

Fed creme til børneeksem

Har dit barn børneeksem, er det vigtigt med en god hudpleje - og fedtcremer med en høj fedtprocent forebygger hudeksem. Hudpleje er vigtigt året rundt, men især i vinterperioden, hvor den kolde luft udtørrer huden ekstra meget, er det ekstra vigtigt med en god creme.

Til både behandling og forebyggelse af børneeksem, er det vigtigt at vælge fed creme fremfor lotion. En lotion indeholder meget vand og fordamper derfor hurtigt fra huden, og giver derfor ikke huden den nødvendige...

Læs mere i Babylex

Boel-prøve

Boel-prøven blev indført i Danmark tilbage i 1970´erne og var en fast del af sundhedsplejerskernes arbejde. Sådan er det ikke mere, - nogle kommuner laver stadig boel-prøver på børnene, andre kommuner har anskaffet dette. Denne ændring kom samtidig med at man begyndte at hørescreene alle børn ved fødslen.

Boel-prøven er en screeningsmetode, hvor man ser på hele barnet. Man ser på barnets evne til at have kontakt, til at styre sin motorik, til at vælge fokus og man observerer...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Mange tusinde tak for dit svar, jeg kan helt sikkert bruge det til noget!

Tak fra Karlas mor