Brev:
Søvn 1 mdr. - del IV
21. februar 2018
Alder:
1 mdr.
Søvn 1 mdr. - del IV
Kaere Helen,
Tusind tak for svaret - det er blevet bedre med bleerne efter vi gik op til en stoerre stoerrelse og, som du forslog, undlod at skifte ham konstant. Vi skiftede i nat slet ikke mellem midnat og kl 7.30. Stor success!
Vi har dog fortsat store problemer med soevnen. For det foerste tager det os utrolig lang tid (ofte 1-1.5 time) at faa ham til at falde i soevn og forblive i soevn til hans lure om dagen. Han falder i soevn, ofte ved brystet, men vaagner igen efter 10-40 min og saa starter vi forfra. Vi laegger ham/begynder sove-sceancen efter 1-1.5 times
vaagentid, naar han synes traet. Undtagen foer hans foerste lur om morgenen, hvor han aldrig udviser traethedstegn.
Han sover fint i barnevognen og er glad for sin voksipose, men den er for varm at sove i indendors. Om aftenen kan han vaere svaer at faa til at falde i soevn men sover som regel fint naar foerst han falder i soevn, ofte er hans foerste interval 2.5-3 timer.
Men som natten skrider frem vaagner han ofte fra kl 22 hver 2. time og vil have mad. Han spiser dog ikke meget ved hver feed men falder hurtigt i soevn ved brystet efter 5-10 min. Han bliver saa lagt i sin egen seng og falder i soevn igen, indtil omkring kl 4, hvor han saa i et par timer bliver mere fussy og virker som om han har svaert ved at prutte.
Jeg venter fortsat paa din bog, men er lidt paa egen haand her i USA, hvor de ikke har hverken moedregrupper eller sundhedsplejersker. Vi vil derfor virkelig saette pris paa raad baade i forhold til bedre rutiner omkring dag-lurene, hvor han synes umulig at faa til at sove i laengere perioder, samt i forhold til natten, hvor han vedbliver at vaagne i hvert fald hver 2. time (er det normalt for en baby paa 5. uger?).
Paa forhaand mange tak og de bedste hilsner
Ditte og Oskar