Putningen er blevet et være cirkus pige 19 mdr

20. februar 2018

Kategori:
Alder:
19 mdr.

Putningen er blevet et være cirkus pige 19 mdr

Hej Helen.

Så blev det tid til at skrive til dig igen.

Sidst jeg skrev til dig ventede jeg lillesøster. hun er nu 19 mdr og er en rigtig dejlig charmerende pige. ren motorisk er hun ret forsinket og har haft fys på hende siden sep sidste år. hun er der hvor hun nu kan rejse sig op af ting men ikke sætte sig ned igen.hun er først begyndt at kravle rigtig her på det sidste.

Fra hun var helt lille har hun faktisk været ret nem og ligge. man kunne bare ligge hende og sige godnat og gå. da hun kom i separationsperioden sluttede det. nu kan jeg ikke gå fra hende uden hun bliver ked af det og selve putningen har taget overhånd. før kunne vi godt sidde på en stol og hun blev liggende og faldt i søvn imens vi sad inde på værelset.

For et par mdr siden lærte hun at rejse sig op i sengen ved godt det er noget med hendes udvikling at gøre. men her kom problematikken med at hvis lagde hende ned så røg hun lige så hurtigt op igen og hvis jeg sagde du skal ligge der ned skat sagde hun jaa og så går der ikke mere end 2 sek så er hun oppe igen. har også prøvet at ignorerer det man så bliver hun bare rigtig ked af det. det sidste nye er hun er begyndt at kaste sutten ud af sengen og kalder efter den indtil hun får den og så gentager det sig igen. hvis jeg lader som ingenting så bliver hun ked af det. det er blevet sådan at jeg skal sidde med hånden på dynen ellers rejser hun sig med det samme. og nogle gange så skal jeg også sidde og holde hånden på dynen og synge samtidig og det bliver til en del sange.

Har også prøvtet at ligge tøj sammen hvor jeg lægger tøj sammen på ...

Annonce

... gulvet men her rejser hun sig også op og står og kigger på hvad jeg laver. har også prøvet at holde i hånd og det vil hun bestemt ikke der trækker hun hånden til sig men hendes far kan godt ligge og holde hende i hånden. er lidt der hvor jeg tænker om man skal prøve godnat og sov godt. syntes godt nok jeg har prøvet alt.

Hendes dag ser ud på denne måde:

Vågner mellem 7-730 op og får tøj på og spiser morgenmad som består af havregrød eller grovbolle afsted i dagpleje kl ca 0850.
spiser frokost kl 11 bliver lagt kl 12 sover 3 - 3,5 timer
op og får frugt og bolle
får tit lidt når de kommer hjem
og så spiser vi aftensmad kl 18
vi går op med dem (storesøster er 5 år) kl 1930 så børster vi tænder og får nattøj på går ind på værelset og ligger hende ned i tremmesengen så kysser jeg godnat og så synger jeg en sang og efter sangen siger jeg at nu er det godnat tid.

Her begynder hun så at rejse sig op mange gange og tit sover hun først kl 09 eller lidt i ni er virkelig heldig hvis den kun er halv 9 når jeg kan gå ned i stuen. ved ikke om jeg ligger hende for tidligt men syntes hun virker træt. hun vågner også meget tit om natten og så er det på samme måde som om aften hvor man skal side med hånden på dynen. det er mega hårdt.

Det skal lige siges at hun er ørebarn og har fået lagt dræn 2 gange. vi har en seng stående inde på hendes værelse lige ved siden af hendes seng så man bare kan sove videre om natten når hun sover. vi har en sengerand i hendes seng så hun kan ikke se man ligger ved siden af.

Glæder mig til at høre fra dig.

Kærlig hilsen
den trætte mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

5. februar 2024 | Sovevaner | 22 mdr.

Rutiner og weekend, del 2 - Lur

Kære Helen Tak for dit svar på mit forrige brev. Det er rigtig godt at...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

15. januar 2024 | Opdragelse | 21 mdr.

Rutiner og weekend

Kære Helen Tak for dit svar og gode råd angående mad og svingende appetit....

3. januar 2024 | Kost og ernæring | 21 mdr.

Nedsat appetit? - 21 mdr.

Kære Helen Godt nytår. Åh, det der med mad. H er en skøn lille...

Annonce

Viden om børn:

Feber

Børns temperatur kan stige pludseligt. Dette skyldes, at deres evne til at kunne regulere temperatur ikke er fuldt udviklet. Den normale temperatur ligger mellem 36,5 og 37,5 grader celsius. Det er normalt, at temperaturen er ½ grad højere om aftenen end om morgenen.

Når temperaturen stiger, og der er tale om feber, vil barnet fryse, være koldt og blegt. Når feberen har fundet sit leje, bliver barnet derimod varmt og får blussende røde kinder. Et barn der har feber, skal have...

Læs mere i Babylex

Sove inde

Når barnet sover inde, så er det sikreste at sove i egen seng, men i samme rum som forældrene - i hvert fald, når der er tale om et spædbarn. Det nedsætter risikoen for vuggedød.

Vælger du at sove sammen med dit barn, skal dit barn have ligeså meget plads, som hvis det sov i egen seng. Det skal have sin egen dyne og skal sove på en fast madras uden løse lagner, tæpper eller lignende.

Temperaturen skal være mellem 18-20 grader og barnet skal iklædes tøj, der passer...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak. Jeg tænker tit på, at jeg i dine svar bliver betrygget i, at jeg ser rigtigt - jeg har et barn, som har et stort tryghedsbehov.

Det er som om at der for tiden er en trend der går på, at vi skal lave 'godnat og sov godt' på vores børn, sætte dem i skammekrog (eller tænkeboks eller hvad man kalder dem) når de ikke gør som vi vil have de skal gøre. Mon det er alle de tv udsendelser om nannys der redder verden for en familie, hvor alt er gået galt, som har tændt op under de ideer?

Hvor er det ærgeligt, at vi skal blive sådan i tvivl om, at det vores instinkt fortæller os om vores børn. Og hvor er det bare fantastisk rart, at du i dit virke hjælper, støtter og betrygger os, som har brug for at blive bekræftet og rådgivet i en retning, som vi kan være med på uden at hjertet bløder.

Tak for det!

Kærlig hilsen
Mor.