Brev:
Putningen er blevet et være cirkus pige 19 mdr
20. februar 2018
Alder:
19 mdr.
Putningen er blevet et være cirkus pige 19 mdr
Hej Helen.
Så blev det tid til at skrive til dig igen.
Sidst jeg skrev til dig ventede jeg lillesøster. hun er nu 19 mdr og er en rigtig dejlig charmerende pige. ren motorisk er hun ret forsinket og har haft fys på hende siden sep sidste år. hun er der hvor hun nu kan rejse sig op af ting men ikke sætte sig ned igen.hun er først begyndt at kravle rigtig her på det sidste.
Fra hun var helt lille har hun faktisk været ret nem og ligge. man kunne bare ligge hende og sige godnat og gå. da hun kom i separationsperioden sluttede det. nu kan jeg ikke gå fra hende uden hun bliver ked af det og selve putningen har taget overhånd. før kunne vi godt sidde på en stol og hun blev liggende og faldt i søvn imens vi sad inde på værelset.
For et par mdr siden lærte hun at rejse sig op i sengen ved godt det er noget med hendes udvikling at gøre. men her kom problematikken med at hvis lagde hende ned så røg hun lige så hurtigt op igen og hvis jeg sagde du skal ligge der ned skat sagde hun jaa og så går der ikke mere end 2 sek så er hun oppe igen. har også prøvet at ignorerer det man så bliver hun bare rigtig ked af det. det sidste nye er hun er begyndt at kaste sutten ud af sengen og kalder efter den indtil hun får den og så gentager det sig igen. hvis jeg lader som ingenting så bliver hun ked af det. det er blevet sådan at jeg skal sidde med hånden på dynen ellers rejser hun sig med det samme. og nogle gange så skal jeg også sidde og holde hånden på dynen og synge samtidig og det bliver til en del sange.
Har også prøvtet at ligge tøj sammen hvor jeg lægger tøj sammen på gulvet men her rejser hun sig også op og står og kigger på hvad jeg laver. har også prøvet at holde i hånd og det vil hun bestemt ikke der trækker hun hånden til sig men hendes far kan godt ligge og holde hende i hånden. er lidt der hvor jeg tænker om man skal prøve godnat og sov godt. syntes godt nok jeg har prøvet alt.
Hendes dag ser ud på denne måde:
Vågner mellem 7-730 op og får tøj på og spiser morgenmad som består af havregrød eller grovbolle afsted i dagpleje kl ca 0850.
spiser frokost kl 11 bliver lagt kl 12 sover 3 - 3,5 timer
op og får frugt og bolle
får tit lidt når de kommer hjem
og så spiser vi aftensmad kl 18
vi går op med dem (storesøster er 5 år) kl 1930 så børster vi tænder og får nattøj på går ind på værelset og ligger hende ned i tremmesengen så kysser jeg godnat og så synger jeg en sang og efter sangen siger jeg at nu er det godnat tid.
Her begynder hun så at rejse sig op mange gange og tit sover hun først kl 09 eller lidt i ni er virkelig heldig hvis den kun er halv 9 når jeg kan gå ned i stuen. ved ikke om jeg ligger hende for tidligt men syntes hun virker træt. hun vågner også meget tit om natten og så er det på samme måde som om aften hvor man skal side med hånden på dynen. det er mega hårdt.
Det skal lige siges at hun er ørebarn og har fået lagt dræn 2 gange. vi har en seng stående inde på hendes værelse lige ved siden af hendes seng så man bare kan sove videre om natten når hun sover. vi har en sengerand i hendes seng så hun kan ikke se man ligger ved siden af.
Glæder mig til at høre fra dig.
Kærlig hilsen
den trætte mor