Alt for korte og mange lure

17. februar 2018

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Alt for korte og mange lure

Kære Helen,

Jeg har nu brug for din hjælp til søvnen. Som tidligere sagt følger jeg nogenlunde din madplan og dens forslag til hvor lurene skal ligge

Mit problem er bla at det virker som hun ik kan sove uden jeg ammer hende, både lure og natten. Nogle gange hjælper sutten andre gange at vugge hende.

Derudover kan jeg ik få hende til at sove mere end de 30 minutter. Nogle gange kan jeg se hun er udhvilet, hvilket selvfølgelig er fint, men langt de fleste gange er hun stadig træt. Det gør så at hun tit "skaber" sig eller ikke kan holde til særlig længe, og jeg ender oftest med op til 4 lure om dagen.

Jeg har tænkt tanken at hun måske ikke er aktiv nok, så hun ikke er træt nok. Jeg vil derfor spørge dig til råds vedr.:

1. Hvordan kan jeg bedst få hende til at sove længere?
2. Hvordan og hvad skal jeg stimulere og aktivere en 7,5 mdr -8 ...

Annonce

... mdr baby? Jeg går altid en tur med klapvogne hver dag. Derhjemme har vi en masse legetøj, og dem kan hun til tider nærstudere længe. Men ellers virker det som om hun keder sig , og at der ikke sker noget. Hun har hudproblemer, så jeg kan ik svømme med hende, desværre.

Vores rytme ser nogenlunde således ud

Vores døgnrytme ser ca således ud:
7:30/8:00: vågner, og ammes
9:00/9:30: grød
10:00/10:30: ammes og falder i søvn til brystet
11:30/12:00: frokost (grøntsagsmos)

13:00/14:00: ammes og falder i søvn til brystet

Ca. 16:00: frugtmos

17:30/18:00: aftensmad (det er her ofte en kamp fordi hun er så søvnig)

19:00-19:30 ammes og falder oftest i søvn med det samme

22:00/23:00: vågner ammes

02:00: vågner ammes

04:00:vågner ammes

07:30 vågner og ammes igen

Håber du kan hjælpe os på vej igen

Med venlig hilsen
Celines mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Optøning af spædbarnsmad

Hvis du gerne vil have små portioner skemad klar i fryseren, så er det vigtigt at følge disse retningslinjer:

- Nedfrysning skal foregå hurtigt efter, at maden er tilberedt. Maden fryses ned i små bøtter eller poser, som er beregnet til frysning af (baby)mad.

- Maden kan opbevares en månedstid i fryseren, når temperaturen holdes på -18 grader eller derunder. Den begrænsede periode er fastsat for at sikre en god smag i maden.

- Mad som har været...

Læs mere i Babylex

Ymer og ylette

Sundhedsstyrelsen fraråder, at børn under 12 måneder får ymer og ylette, da proteinindholdet er for højt.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Vi vil bare sige dig tusinde tak!! Det er uvurderligt, at du findes og giver så mange gode råd! Men det bedste er, at du er så anerkendende i dine svar om alverdens små og store problemer hjemme i de små familier. Det er en rigtig rar følelse, at man ikke behøver holde sig tilbage, når man skriver til dig, fordi du aldrig dømmer i dine svar. Så tusinde tak for en fantastisk brevkasse!

Hilsen drengens forældre