Brev:
Alt for korte og mange lure
17. februar 2018
Alder:
7 mdr.
Alt for korte og mange lure
Kære Helen,
Jeg har nu brug for din hjælp til søvnen. Som tidligere sagt følger jeg nogenlunde din madplan og dens forslag til hvor lurene skal ligge
Mit problem er bla at det virker som hun ik kan sove uden jeg ammer hende, både lure og natten. Nogle gange hjælper sutten andre gange at vugge hende.
Derudover kan jeg ik få hende til at sove mere end de 30 minutter. Nogle gange kan jeg se hun er udhvilet, hvilket selvfølgelig er fint, men langt de fleste gange er hun stadig træt. Det gør så at hun tit "skaber" sig eller ikke kan holde til særlig længe, og jeg ender oftest med op til 4 lure om dagen.
Jeg har tænkt tanken at hun måske ikke er aktiv nok, så hun ikke er træt nok. Jeg vil derfor spørge dig til råds vedr.:
1. Hvordan kan jeg bedst få hende til at sove længere?
2. Hvordan og hvad skal jeg stimulere og aktivere en 7,5 mdr -8 mdr baby? Jeg går altid en tur med klapvogne hver dag. Derhjemme har vi en masse legetøj, og dem kan hun til tider nærstudere længe. Men ellers virker det som om hun keder sig , og at der ikke sker noget. Hun har hudproblemer, så jeg kan ik svømme med hende, desværre.
Vores rytme ser nogenlunde således ud
Vores døgnrytme ser ca således ud:
7:30/8:00: vågner, og ammes
9:00/9:30: grød
10:00/10:30: ammes og falder i søvn til brystet
11:30/12:00: frokost (grøntsagsmos)
13:00/14:00: ammes og falder i søvn til brystet
Ca. 16:00: frugtmos
17:30/18:00: aftensmad (det er her ofte en kamp fordi hun er så søvnig)
19:00-19:30 ammes og falder oftest i søvn med det samme
22:00/23:00: vågner ammes
02:00: vågner ammes
04:00:vågner ammes
07:30 vågner og ammes igen
Håber du kan hjælpe os på vej igen
Med venlig hilsen
Celines mor