Tryghed i barnevogn

13. februar 2018

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Tryghed i barnevogn

Kære Helen,

Dette er lidt et opfølgende brev på et jeg tidligere har skrevet vedrørende lure i barnevognen.

Jeg vil gerne skabe de bedste rammer for en god lur i barnevognen, specielt da det er det eneste sted jeg kan få ham til at sove om dagen, så skal det meget gerne fungere.

I tråd med dit seneste brev og din bog om søvn, som jeg har læst, så følger vi din anbefalede struktur over dagen. Morgen og middag får Milo tilbudt mælk og herefter puttet i sin voksipose. Jeg sikrer mig han er træt og klar til at skulle sove. Han bliver som regel meget træt ved brystet, når han ammes inden sin lur, men inden han kommer ned i soveposen og ned i gården til barnevognen har han store øjne, så det med først at lægge ham i vognen når han halv sover er bare ikke en mulighed.

Jeg går en tur med vognen. Nogle gange falder han i søvn efter 10 minutter, andre gange efter en time og igen andre gange bliver han så utilfreds og utrøstelig han må med op i lejligheden igen. Jeg er naturligvis ret træt af denne uforudsigelighed.

Som regel lykkes det mig før eller siden og med mere eller mindre brok fra ham at få ham til at sove. Herefter bliver han sat i vores gård, og hvis jeg er heldig tager han 2-3 timer uden at vågne. Men som oftest skal jeg ned flere gange i løbet af hans lur, da han ...

Annonce

... vågner og græder og jeg må gå en runde inden jeg igen sætter ham. Dette gør, at jeg hverken har mulighed for at slappe af eller lave ret meget husligt i hans lure.

Jeg vil ønske barnevognen var et sted han lagde sig hurtigt til at sove, så jeg ikke nogle dage skal gå en time. Et sted der er trygt, så han ikke nogle dage bliver helt utrøstelig i den. Og et sted hvor han selv kunne sove videre, hvis han skulle vågne, så jeg ikke skal rende ned til ham og gå utallige gange. Jeg ved blot ikke hvordan dette skal lykkes for mig. Jeg håber meget du har nogle konkrete råd..

I dit sidste brev skrev du man kun skal vippe med vognen, hvis han giver lyd fra sig. Vil det så sige jeg skal ligge ham ned i vognen og blot stå ved den til han græder? Han kan ikke selv falde i søvn uden at blive vugget, så det virker bare så underligt at skulle vente på han græder og ligefrem være årsag til det, fordi jeg ikke triller vognen?

Tidligere forsøg med blot at køre vognen stille og roligt i gården og holde øje med hvornår han er lige ved at sove for så at holde vognen stille er mislykkes, så det er som om jeg skal starte med et mindre skridt på vejen for at opnå det jeg ønsker, jeg ved bare ikke, hvad dette skridt skal være...

Jeg håber du har nogle råd jeg kan forsøge mig med.

Venlig hilsen
Milos mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

16. marts 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Spiser min datter nok?

Hej Helen Jeg har en datter, der er født den 22. september 2023, så hun er 5...

Annonce

Viden om børn:

Brystspænding

Brystspænding forekommer hos mange kvinder i graviditeten. Ofte er netop brystspænding meget tidligt i graviditeten, for mange kvinder, det første tegn på at de er gravide.

Brystspænding forekommer ofte også i forbindelse med at amning etableres. I begyndelsen producerer kroppen lidt ekstra mælk som vil regulere sig ind efter barnets behov, og samtidig kommer der også lidt ekstra væske i brystvævet.

Hvis brystspændingen i forbindelse med amning er meget smertefuld...

Læs mere i Babylex

Fisk og børn

Det er vigtigt at børn tilbydes fisk. Gerne flere gange om ugen, det vil sige næsten hver dag til frokost og et par gange til aftensmad.

Det er vigtigt at børn tilbydes forskellige typer af fisk. De fede fisk er især laks, sild og makrel. De mere magre fisk er skrubbe, rødspætte, sej og torsk. Fisk er rige på næringsstoffer som D-vitamin, selen og omega-3-fedtsyrer, som er meget vigtige for udviklingen af barnets hjerne.

Er dit barn mellem 0-14 år, er det vigtigt,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tak for en fantastisk hjemmeside. Det er så dejligt at mærke, hvordan du virkelig sætter dig ind i hvert enkelt spørgsmål og du giver nogle rigtigt gode svar!

Tak fra tvillingernes mor