Væske i øret og dårlig søvn

6. februar 2018

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Væske i øret og dårlig søvn

Hej Helen.

Vi kæmper enormt meget med Frederiks søvn. Han bliver lagt (efter laaaang kamp) klokken 19 og sover klokken 20:30. Han er meget træt og alligevel kæmper han virkelig imod søvnen. Han er begyndt at kravle rigtigt nu, og han er fuldstændigt hyper og rejser sig i sengen, springer rundt osv.

Jeg havde ham med til ørelægen i sidste uge, og han havde væske på venstre øre.
Det eneste jeg fik at vide var, at vi skal komme igen, når Frederik er et år, og det synes jeg sgu ikke er okay, hvis han oprigtigt har ondt. Vi har prøvet at hæve hovedgærdet, men det hjælper ikke.

Han vågner altid 20 minutter efter vi er gået i seng ...

Annonce

... klokken 23:30 og skriger indtil han kommer over i vores seng, hvor han så ligger og vågner cirka en gang i timen indtil klokken 6:30, hvor min kæreste står op med ham.

Vi har fået fuldstændigt faste rutiner hele dagen, så det er ikke det der er galt.

Skal jeg kæmpe for at få dræn til ham, eller er det normalt at babyer sover SÅ dårligt?

Han spiser også dårligt for tiden, så jeg ved ikke, om hans tænder i overmunden måske kunne være på vej. Han fik de første to tænder i undermunden for 2,5 måneder siden.
Vi skal ud at rejse i april... bliver det forfærdeligt på grund af øret i flyet?

Tak for din gode brevkasse.
Frederiks mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Bleer

Det må anbefales at bruge engangsbleer, da dette er både nemt og rart for mor og barn. Bleerne bliver bedre og bedre kvalitet og det er muligt at købe svanemærkede bleer, så man både skåner barn og miljø. Det er normalt ikke mere miljøbelastende at bruge engangsbleer, end stofbleer der skal vaskes, koges og tumbles.

Dit barn skal i starten skiftes 6-10 gange i døgnet og barnet vil ofte bruge ble til det er 2 ½ - 3 år gammelt. Efter 3 års alderen bruger mange stadig ble om...

Læs mere i Babylex

Menstruation - efter fødsel

Det er meget forskelligt, hvornår menstruationen begynder igen efter en fødsel. Hos nogle kvinder kommer menstruationen allerede efter ca. 8 uger, men det er også helt normalt, at menstruationen først kommer et år efter, at du har født.

Hvis du ammer, vil det ofte udskyde din menstruation, så menstruationen først vender tilbage, når du begynder at trappe ned i antallet af amninger eller helt er stoppet. Men menstruationen kan vende tilbage på forskelligt tidspunkt, uanset om du...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusinde tak for dit uddybende svar..... Der er lige pludselig en masse ting der hænger bedre sammen for mig.

Tak fra Anja, med mindre ondt i brysterne