Nattesøvn og behov for flaske

24. januar 2018

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Nattesøvn og behov for flaske

Hej Helen.

Min datter på 7 måneder har tidligere sovet rigtig fint om natten. Men nu vågner hun 6 -7 gange om natten. Hun sover på eget værelse.

Hun kommer i seng kl 19.30-20.00 og får en flaske. Så sov hun tidligere til ca kl 4.30-5.30 og fik en flaske og sov videre til kl 7.00.

Men nu vågner hun ca kl 23.30 og så er jeg inde ca hver time og give hende sutten. Jeg giver hende en flaske mellem kl 3-4 nu. Jeg er i tvivl, om jeg skal give hende en flaske omkring midnat ...

Annonce

... også, men vil så nødigt op på to måltider om natten, når vi nu har været nede på et.

Hun vågner ofte og græder, men ligger sig til at sove - næsten altid - med det samme hun får sutten. Men min nattesøvn bliver jo afbrudt hver time. Hvordan kommer vi "tilbage" til den gode nattesøvn, hvor hun sov fra ca kl 19.30 til 4-5 stykker uden at vågne.

Om dagen får hun 3 flasker (kl 12.30, 16 og 19.30). Derudover får hun 4 måltider, men det svinger meget, hvor meget hun spiser).

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Sko

Det er vigtigt at barnets muskulatur i fødderne får mulighed for at udvikle sig rigtigt. Dette gøres bedst, hvis barnet får lov til at gå så meget som muligt på bare fødder.

Som hovedregel har børn ikke brug for sko, før de begynder at rejse sig og gå rundt. Når barnet skal have sin første sko, er det vigtigt at skoen er blød og passer til barnets fod. Der bør være en fast hælkappe og skoen bør ikke være så stor, at barnet risikerer at glide frem i den. Hvis foden glider, er...

Læs mere i Babylex

Navn - navngivning

Alle børn skal have et navn - mindst et fornavn og et efternavn. Og dit barn skal have sit navn, før det fylder 6 måneder. I kan give jeres barn et navn på to måder: Enten ved dåb i folkekirken eller ved at ansøge om navngivning via Borger.dk.

Der er i princippet ikke nogen begrænsninger på antallet af fornavne, som du må kalde dit barn. Men der er regler for, hvilke navne du kan give dit barn. Som hovedregel må du ikke vælge et navn, der kan være til ulempe for dit barn.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for dine altid yderst brugbare svar. Det er en fantastisk service at kunne skrive til dig og få din kyndige vejledning igen og igen.

- Tak fra tvillingernes mor