Brev:
Dreng vil ikke sove i sin seng
23. januar 2018
Alder:
15 mdr.
Dreng vil ikke sove i sin seng
Hej Helen
Jeg skriver lige endnu et brev til dig.
Mange tak for svaret på mit sidste brev.
Min dreng Julian, er 15 måneder. Vi har ALDRIG haft problemer med at putte ham inde på sit værelse. Det har altid taget mellem 5-15 minutter, og så har han sovet.
Vi har gået meget op i at han har haft fast puttetid og faste ritualer.
Men den sidste måned har vi ikke kunne putte ham i sin seng - han flipper fuldstændig ud, og græder meget, så vi tager ham op, da jeg tænker at det andet bare vil gøre det værre.
Ligeså snart vi tager ham op, bliver han rolig, men når vi så prøver igen, så starter det bare forfra.
Det her kan stå på i mellem 1- 2 timer hver aften, indtil at vi lægger ham ind i vores seng, så falder han i søvn som han plejer.
Vi tænkte at det måske var fordi, han ikke var træt - men vi har prøvet at skubbe sengetiden fra kl. 19 til 19.30, og vi har været helt oppe på kl. 21.00, uden nogen som helst forskel.
Vi bruger meget tid på at lege med ham inde på hans værelse, så han ved at det er et trygt sted.
Denne store ændring er sket efter sidste sygdomsforløb, hvor han havde 3 dags feber, og han var meget hårdt ramt, med 41 i feber. Lige siden har han ikke ville sove i sin seng, på sit værelse.
Så det vi gør nu er, at vi putter ham i vores seng, hvorefter vi ligger ham ind i sin egen seng - så vi også kan få en god nattesøvn.
Han plejer så at vågne om natten, og vil ind til os (det er umuligt at få ham til at sove videre i sin egen seng). Når han så kommer ind til os, så vil han ligge helt op ad en af os, hvis han kan røre os begge, så er det helt sikkert det han foretrækker.
Det er jo også rigtig hyggeligt, at han sover i vores seng, MEN vi sover ekstremt dårligt om natten, og det er jo ikke en løsning, at han sover mellem min mand og jeg.
Jeg håber, at du har et godt råd til os, for vi er virkelig ved at løbe tør for nye idéer.
På forhånd tak
Venlig hilsen
Sofie