Dreng vil ikke sove i sin seng

23. januar 2018

Kategori:
Alder:
15 mdr.

Dreng vil ikke sove i sin seng

Hej Helen

Jeg skriver lige endnu et brev til dig.

Mange tak for svaret på mit sidste brev.

Min dreng Julian, er 15 måneder. Vi har ALDRIG haft problemer med at putte ham inde på sit værelse. Det har altid taget mellem 5-15 minutter, og så har han sovet.
Vi har gået meget op i at han har haft fast puttetid og faste ritualer.

Men den sidste måned har vi ikke kunne putte ham i sin seng - han flipper fuldstændig ud, og græder meget, så vi tager ham op, da jeg tænker at det andet bare vil gøre det værre.

Ligeså snart vi tager ham op, bliver han rolig, men når vi så prøver igen, så starter det bare forfra.

Det her kan stå på i mellem 1- 2 timer hver aften, indtil at vi lægger ham ind i vores seng, så falder han i søvn som han plejer.

Vi tænkte at det måske var fordi, han ikke var træt - men vi har prøvet at skubbe sengetiden fra kl. 19 til 19.30, og vi har været helt oppe på kl. 21.00, uden nogen som helst forskel.

Vi bruger meget tid ...

Annonce

... på at lege med ham inde på hans værelse, så han ved at det er et trygt sted.

Denne store ændring er sket efter sidste sygdomsforløb, hvor han havde 3 dags feber, og han var meget hårdt ramt, med 41 i feber. Lige siden har han ikke ville sove i sin seng, på sit værelse.

Så det vi gør nu er, at vi putter ham i vores seng, hvorefter vi ligger ham ind i sin egen seng - så vi også kan få en god nattesøvn.
Han plejer så at vågne om natten, og vil ind til os (det er umuligt at få ham til at sove videre i sin egen seng). Når han så kommer ind til os, så vil han ligge helt op ad en af os, hvis han kan røre os begge, så er det helt sikkert det han foretrækker.

Det er jo også rigtig hyggeligt, at han sover i vores seng, MEN vi sover ekstremt dårligt om natten, og det er jo ikke en løsning, at han sover mellem min mand og jeg.

Jeg håber, at du har et godt råd til os, for vi er virkelig ved at løbe tør for nye idéer.

På forhånd tak

Venlig hilsen
Sofie

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

Annonce

Viden om børn:

Ører - øreproblemer hos baby og børn

Siden 2005 får alle nyfødte i Danmark tilbudt en screening for hørenedsættelse få dage efter fødslen. Hvis det viser sig, at barnet har en medfødt hørenedsættelse, er det vigtigt, at man får startet behandling så tidligt som muligt.

Mange børn vil have nedsat hørelse i en periode f.eks. på grund af mellemørebetændelse eller væske i mellemøret. Et barn, som gennem længere tid har nedsat hørelse, vil ikke reagere på lyde og vil have langsom eller manglende sprogudvikling. Hvis...

Læs mere i Babylex

Hjemmefødsel

Lang de fleste kvinder kan selv vælge, om de vil føde hjemme eller på sygehuset. Der er dog visse undtagelser - hvis du venter tvillinger, hvis dit barn vender forkert, eller hvis der er specielle komplikationer, så vil du blive frarådet at gennemføre en hjemmefødsel. Tal derfor altid med din jordemoder og læge om, hvad du godt kunne tænke dig.

Der kan være mange fordele ved at føde hjemme. Du har f.eks. din egen jordemoder, du er på hjemmebane - hun er på besøg, du er mere...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

1000 tak for dine altid gode råd, det har virkelig hjulpet os til at få styr på hverdagen.

Tak fra mor til dreng på 5 måneder.