Dårligt putteritual

4. januar 2018

Kategori:
Alder:
15 mdr.

Dårligt putteritual

Hej Helen.

Hjemme hos os har vi udfordringer når vi skal putte vores datter om aftenen, og det er så udmattende hver aften.

Vores datter vågner typisk mellem kl 5-6 hver dag. Hun går i dagpleje, og hun får stadig formiddagslur på ca 1 time kl 8-9, og middagslur kl ca 13, hvor hun sover mellem 1,5-2,5 timer. Hun vågner 2-3 gange om natten, så hun er meget træt om formiddagen.

Vi spiser aftensmad kl 17:30, hvor hun bagefter kommer i bad. Så får hun natgrød kl 19, hvor vi bagefter leger "stille" leg, børster tænder og går op i seng kl ca 19:30.
Hun får stadig en flaske på 300 ml som hun drikker mens hun ligger i sin seng. Her starter det typisk med at hun roder rundt i sengen, drikker lidt mælk og vender sig væk fra flasken flere gange indtil hun overgiver sig til trætheden og drikker stort selv hele flasken. Bagefter lægger vi hende og putter dynen om hende, men hvis vi går rejser hun sig op og skriger. ...

Annonce

... Hun græder ikke bare, hun skriger virkelig. Derfor bliver vi siddende ved hende indtil hun sover så dybt, at hun ikke kan høre vi går ud. Ofte ligger hun næsten og sover, men bliver ved med at rejse sig op i tremmesengen, som om hun ikke vil overgive sig til søvnen. Det tager tit 1,5 time før hun sover.

Min kæreste bruger ikke så lang tid på at putte hende som mig - det er som om hun har svært ved at falde til ro når jeg putter hende. Vi har selvfølgelig også overvejet om vi putter hende på det rigtige tidspunkt, men uanset om vi putter hende kl 19, 19:30 eller 20, er det det samme.

Vi har kørt samme putteritual med bad og grød siden hun var 6 måneder, så det er meget genkendeligt for hende. Hun sover i tremmeseng på eget værelse, og har også gjort det siden 6 måneders alderen.

Har du forslag til nogen ændringer? Jeg er så bange for at vi har skabt nogen dårlige vaner.

Mange hilsner
Fra en træt mor:-)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

Annonce

Viden om børn:

Sygt barn

Det er altid svært at vurdere hvad et lille barn fejler, og er du i tvivl er det altid en god idé at kontakte lægen. Hellere en gang for meget end en gang for lidt.

De mest almindelige sygdomme hos børn er: Forkølelse, øjenbetændelse, mellemørebetændelse, lungebetændelse, maveinfektioner og skoldkopper.

Symptomerne er ofte: Manglende appetit, ondt i maven, opkastning og diarré samt feber.

Hvis det bliver nødvendigt at indlægge barent på sygehus er...

Læs mere i Babylex

Fed creme til børneeksem

Har dit barn børneeksem, er det vigtigt med en god hudpleje - og fedtcremer med en høj fedtprocent forebygger hudeksem. Hudpleje er vigtigt året rundt, men især i vinterperioden, hvor den kolde luft udtørrer huden ekstra meget, er det ekstra vigtigt med en god creme.

Til både behandling og forebyggelse af børneeksem, er det vigtigt at vælge fed creme fremfor lotion. En lotion indeholder meget vand og fordamper derfor hurtigt fra huden, og giver derfor ikke huden den nødvendige...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Min mand og jeg har så ofte talt om, at vi burde skrive til dig og fortælle, hvor fantastisk din brevkasse er.
Vi har aldrig selv skrevet til dig, men har fundet svar på så mange spørgsmål via dine svar til andre i lignende situationer.

Jeg beundrer dine evne til at formidle, og jeg elsker din tilgang til børn og forældre og alle de ting man sammen kommer igennem!
Dine svar stemmer så utrolig fint overens med præcis den måde, vi forsøger at være forældre på. Som førstegangs-forældre betyder det helt utrolig meget, at finde opbakning et sted man har tillid til og kan identificere sig med. Og det kan vi hos dig!

Det er så rart at have dine ord med i bagagen, hvis noget er svært eller andre synes, vi f.eks. burde skælde ud, når vores søn et par gange har haft det, du beskriver som fortvivlelses-anfald - er det så rart at kunne sige, at vi ikke er de eneste, der mener, det skal tackles helt anderledes.

Så kære Helen, tusind tak for dine altid inspirerende og varme svar - Tak for dig! Det er fantastisk at kunne søge råd og vejledning på alle tider af døgnet i din brevkasse!

De varmeste hilsner med ønsket om en rigtig god dag - uden tvivl også fra min mand.

Familien S