Opvågning kl 22.30 - del 2

4. januar 2018

Kategori:
Alder:
16 mdr.

Opvågning kl 22.30 - del 2

Hej Helen.

Tak for dit svar.. Jeg tillader mig lige at vende tilbage igen, da jeg har nogle yderligere spørgsmål omkring hele min datters umulige søvn situation, fra dit brev.

Kan nærmest ikke huske hvornår vi sidst har været inde i en god periode mht nattesøvn. Så det er vigtigt for mig, at jeg lige forstår dette korrekt, og ved hvad vi 100% skal arbejde hen imod..

For du skriver det med den naturlige cirkadiske rytme. Vi har forsøgt at ændre på hendes dagsrytme somme tider, men det er næsten ligemeget hvordan og hvorledes, eller om hun får 2 lure, så vågner hun stadig op der 22-23 om aftenen, og andre gange vågner hun bare om natten, hvis det ikke sker om aftenen.

Du skriver mht natgrød, det har vi før forsøgt os med, men når hun får aftensmad der 17.30, så når vi tilbyder hende lidt havregrød ved 19 tiden er hun slet ikke interesseret da hun har spist meget aftensmad. Igen i går forsøge vi så med det efter at have læst dit brev, hun fik nok spist 10 skefulde men var ikke begejstret. Yderligere havde hun 1 times formiddag lur og 2 efter middag, da hun pludselig valgte at vågne i går kl 05.10. Det vil sige at den nat har hun jo kun sovet maks 7 timer på grund af vågne timer også, og det er jo desværre slet ikke nok. Det gav ikke super meget held, hun vågnede bare kl 13.30 i stedet i nat og holdte så et par timers fest der.

Det næste lidt problematiske er nu, at hun ikke sover så meget til kl 08 mere de sidste dage. Der kan den også være halv 7 og 7, så hun er virkelig svær at trække, for med en nattesøvn hvor hun slet ikke får nok timer, så bliver hun jo hurtigst træt igen om morgenen/formiddagen..

Hun kommer i bad hver aften efter mad, og det er stort set altid fast rutine,

Min spørgsmål er så, hvordan kommer vi væk ...

Annonce

... fra alt det med naturlige cirkadiske rytme? For ved at ændre lidt synes jeg bare hun vågner alligevel eller ved andre tidspunkter. Og hele efteråret var det jo fast opvågninger bare om natten.. Så er det noget hun vokser sig fra, eller hvad pokker skal vi gøre for at stoppe det så hun kan sove videre fra aften til morgen?

Og hvad tænker du om situationen med vores barnevogn? At vi bruger den så meget. Hvis ikke, ville det være helt umulig at komme igennem dagen/natten. De sidste par dage har hun også ligger i lang tid i hendes seng når hun skulle sove (hvor hun ellers normalt er hurtig) og rejser sig efter så og så lang tid osv. Men lige så snart hun kommer i barnevognen og ikke kan rejse sig finder hun ro og falder i søvn med det samme om aftenen hvorefter vi så ligger hende i sengen. Men det samme sker jo så ved hendes opvågning, der karter hun jo rundt og står op i sengen og bider malingen af osv, derfor ligger vi hende også i barnevognen der, for at der er lidt mere ro og vi evt kan slappe lidt af.

Min kæreste er meget træt af at ligge på sofaen i stuen foran hendes dør hele natten efterhånden. Ha ha. Og synes du vi skal lade hende ligge konsekvent ligemeget hvor frisk og glad hun er? Synes det er svært at få hende til at forstå at det er sove tid, for vi har jo forsøgt i utallige måneder nu ..

Mener du, at hvis vi fortsætter med fast at køre én lur på nogenlunde samme tidspunkter og alt andet er ens, så vil hun glide væk fra de vågne timer? problemet er også at det aldrig kun er 30-60 minutter. Min minimum 2 timer. og gerne mere.

Mht at gå, krydser vi fingre for at hun snart fanger den, da jeg har et håb om at det også kunne hjælpe...

Håber på at kunne få lidt mere forståelse for fremtiden nu...

Mange hilsner K ...

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

13. januar 2024 | Sovevaner | 15 mdr.

Tidlige morgener - 15 mdr.

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg håber du kan hjælpe et par...

Annonce

Viden om børn:

Lus hos børn

Rigtig mange familier oplever, at deres børn kommer hjem med lus, og det bedste du kan gøre er at kæmme dit barn. Kæmning gør du bedst således:

1. Først vasker du barnets hår almindeligt. Helt våde lus sidder stille, men hvis lusene er tørre eller kun let fugtige, så bevæger de sig rundt. Våde lus er derfor lettere at få fat i. Sæt barnet på en stol foran dig, så du sikrer dig en god arbejdsstilling. Det tager tid at kæmme hår.

2. Så kommer du en god portion balsam...

Læs mere i Babylex

Tommelfinger - sutte på

Allerede mens barnet ligger i mors mave under graviditeten, øver det sig i at sutte på finger. Derfor ser man ofte, at nyfødte og småbørn ligger og sutter på deres fingre - det har de også gjort inde i maven.

At sutte på tommelfinger har akkurat samme beroligende effekt som al anden sutten hos spædbørn. Suttebehovet er naturligt og må ikke undertrykkes, da det giver barnet en form for tryghed. Det er dog stadig vigtigt, at barnet får den tryghed og opmærksomhed, som det har...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Det er lige før jeg synes det bliver pinligt at jeg skriver så meget til dig, men dine svar er enormt nyttige og jeg har fået en god tillid til dig, så du kommer til at høre mere fra mig.

Tak fra Sophus´ mor