Hyppig natamning

29. december 2017

Kategori:
Alder:
9 mdr.

Hyppig natamning

Hej Helen.

Fortsættelse fra mit sidste brev. Men nu med fokus på natamning.

Johannes er 9 1/2 måned. Jeg har fuldammet indtil han var 8 måneder da han grundet sygdom ikke ville spise. Nu ammer jeg kl ca 15, kl 20, 22 og derefter ca hver anden time natten igenmem, med sidste amning når han vågner kl 8.30 om morgenen.
Jeg har prøvet at lade være med at amme ham om morgenen, men han er helt ulykkelig fra han slår øjenene op og jeg kan ikke aflede ham.

Jeg tænker jeg skal have skåret ned på ...

Annonce

... amningen om natten. Men hvordan?

Jeg har forsøgt at give sutten, vugge ham, ae ham, sige schhh schhh.. Det virker måske en enkelt gang men alle andre gange bliver han helt ulykkelig indtil han får brystet.

Jeg ammer ham gerne fra begge bryster i håbet om at han vil sove lidt længere. Nogle gange virker det.

Jeg nyder fortsat at amme, men i perioder søger han mig hver time om natten, hvilket naturligvis er ret opslidende.
Så hvordan griber jeg det bedst an?

Endnu engang tak
Vh
Mor til Johannes.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Strækmærker

Under graviditeten oplever mange kvinder at de får strækmærker i takt med at maven vokser.

Har man først fået strækmærker forsvinder de ikke igen, men de bliver som regel næsten usynlige indtil en næste graviditet.

Mærkerne skyldes bristninger i underhuden. De kommer både fordi at maven vokser, men også fordi der sker nogle hormonelle forandringer. De kommer ofte på maven, lårene, brysterne, ballerne og/eller armene, og i starten ses de ofte som rosa eller blålige...

Læs mere i Babylex

Morgenmad og børn

Børn har brug for et solidt morgenmåltid, efter at have sovet en hel nat, og så de har energi og overskud til at lege, lære og udvikles hele dagen. Det betyder, at f.eks. en portion yoghurt ofte ikke vil være nok.

Til børn i alderen 1-2 år kan du f.eks. give:
- Havregrød, øllebrød eller anden type af grød. Gerne med lidt frisk frugt og bær.
- A38, tykmælk eller neutral letmælksyoghurt med rugbrødsdrys eller havregryn.
- Grovbrød, grovere boller f.eks....

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tak for en fantastisk hjemmeside. Det er så dejligt at mærke, hvordan du virkelig sætter dig ind i hvert enkelt spørgsmål og du giver nogle rigtigt gode svar!

Tak fra tvillingernes mor