Tigerspring 18 - 20 måneder

29. december 2017

Kategori:
Alder:
19 mdr.

Tigerspring 18 - 20 måneder

Hej Helen.

Vi har en datter på 19 måneder der altid har sovet rigtig godt. Dette ændrede sig pludseligt fra den ene dag til den anden, og jeg kan læse mig til at det passer helt ift alderen og den udvikling der sker lige nu, så det er vi rimelig rolige med.

Jeg synes dog det bliver værre og værre og det har nu stået på i ca 1 måned.
Lige en lille opdatering af problematikken.

Det første der skete var at vi ikke måtte gå fra hende når hun blev lagt i seng. Hun lå fint i sengen men græd når vi gik. Vi prøvede at følge dine råd med at holde fast i rutiner og med at lave noget praktisk i nærheden. Gik gik ok i en periode. - hun vågnede dog 1-2 timer før normalt om morgenen.

En dag ændrede det sig til at hun ikke ville ligges i ...

Annonce

... seng, og blev ved med at rejse sig grædende. Vi kunne kun få hende til at sove ved at sidde med hende ind til kroppen lidt tid og så kunne hun ligge i seng og vi blev i rummet indtil hun sov. Kunne tage op til en time. (vi har prøvet med senere i seng) Hun vågnede fortsat 1-2 timer før normalt.

Nu er det blevet sådan at hun udover ovenstående også er begyndt at vågne om natten og hun vil ikke sove videre i egen seng.

Jeg har læst din bog og alle de gode råd herinde og synes vi har prøvet det meste. Mit spørgsmål går derfor ikke så meget på gode råd, men i stedet:

Hvor længe plejer denne periode at vare? Er det normalt at det bliver værre og værre? Og kan jeg overhovedet forvente at få min godtsovende pige tilbage?

Hilsen Kristina

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

5. februar 2024 | Sovevaner | 22 mdr.

Rutiner og weekend, del 2 - Lur

Kære Helen Tak for dit svar på mit forrige brev. Det er rigtig godt at...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

15. januar 2024 | Opdragelse | 21 mdr.

Rutiner og weekend

Kære Helen Tak for dit svar og gode råd angående mad og svingende appetit....

3. januar 2024 | Kost og ernæring | 21 mdr.

Nedsat appetit? - 21 mdr.

Kære Helen Godt nytår. Åh, det der med mad. H er en skøn lille...

Annonce

Viden om børn:

Suttebehov

Alle nyfødte fødes med en sutterefleks, der både giver dem tryghed og mad og dermed er en livsnødvendig refleks.

Et meget fortidlig født barn kan godt mangle sutterefleks, men det vil ofte være en af de første reflekser man ser hos barnet.

Nogle børn har et stort suttebehov og her kan sundhedsplejersken anbafale at man giver barnet en sut. Andre børn bruger deres sutterefleks ved brystet og foretrækker dette fremfor en "narresut". I princippet skal det lille barn...

Læs mere i Babylex

Brystopereret

Mange kvinder bliver idag brystopereret. En brystoperation kan både være en brystreduktion, hvor man har fjernet noget af brystet og en brystimplantation, hvor man har gjort brysterne større.

Mange kvinder bekymrer sig om hvorvidt de vil kunne amme deres barn, når de er brystopererede og der er ikke andet at gøre, end at se hvad tiden bringer. Nogle kvinder vil fint kunne amme, det afhænger meget af operationsmåden. En del kvinder ammer delvist, giver altså bryst og supplerer med...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg ved, at du ikke kan træffe beslutninger på vores vegne, men alligevel vil jeg meget gerne høre dine tanker ud fra din erfaring og viden om børn ...

Dine tanker har tidligere hjulpet os med en afklaring og en beslutning, som set i bakspejlet var den helt rigtige - for os alle tre.

Håber, du igen kan hjælpe os videre mod en beslutning.

Mange varme hilsner,
Hønemor