Brev:
Tigerspring 18 - 20 måneder
29. december 2017
Alder:
19 mdr.
Tigerspring 18 - 20 måneder
Hej Helen.
Vi har en datter på 19 måneder der altid har sovet rigtig godt. Dette ændrede sig pludseligt fra den ene dag til den anden, og jeg kan læse mig til at det passer helt ift alderen og den udvikling der sker lige nu, så det er vi rimelig rolige med.
Jeg synes dog det bliver værre og værre og det har nu stået på i ca 1 måned.
Lige en lille opdatering af problematikken.
Det første der skete var at vi ikke måtte gå fra hende når hun blev lagt i seng. Hun lå fint i sengen men græd når vi gik. Vi prøvede at følge dine råd med at holde fast i rutiner og med at lave noget praktisk i nærheden. Gik gik ok i en periode. - hun vågnede dog 1-2 timer før normalt om morgenen.
En dag ændrede det sig til at hun ikke ville ligges i seng, og blev ved med at rejse sig grædende. Vi kunne kun få hende til at sove ved at sidde med hende ind til kroppen lidt tid og så kunne hun ligge i seng og vi blev i rummet indtil hun sov. Kunne tage op til en time. (vi har prøvet med senere i seng) Hun vågnede fortsat 1-2 timer før normalt.
Nu er det blevet sådan at hun udover ovenstående også er begyndt at vågne om natten og hun vil ikke sove videre i egen seng.
Jeg har læst din bog og alle de gode råd herinde og synes vi har prøvet det meste. Mit spørgsmål går derfor ikke så meget på gode råd, men i stedet:
Hvor længe plejer denne periode at vare? Er det normalt at det bliver værre og værre? Og kan jeg overhovedet forvente at få min godtsovende pige tilbage?
Hilsen Kristina