Brev:
Kan ikke falde i søvn
23. december 2017
Alder:
9 mdr.
Kan ikke falde i søvn
Hej Helen
Tak for dit seneste svar, hvor du gav gode råd til at få min datter på 9,5 måned til at sove i egen seng igen. Hun sover nu i egen seng igen, nu hvor jeg har fjernet den ene side på hendes seng og sat vores senge sammen. MEN... Det putning trækker virkelig tænder ud. Hun har så meget krudt i kroppen, at hun ikke kan falde i søvn. Hun vil hele tiden om og stå på alle fire, rejse sig i sengen, klappe kage, vinke, grine. De fleste aftener må vi give op og tage hende med ind i stuen igen og så prøve senere. Hun er SÅ enormt træt, men kroppen er i gang konstant.
Om dagen er hun i gang hele tiden. Hun kravler og rejser sig op af alting. Hun danser og er bare glad og fuld af pep altid. Hun spiser selv og er meget fremmelig på alle måder. Jeg ved, at det er den enorme udvikling pt der gør, at hun har svært ved at finde ro om aftenen/natten - men har du mon nogle gode råd? Vi ligger ved siden af hende hver aften, indtil hun sover. Rigtig træls og dårlig vane, men hun kravler ud af sengen, hvis vi går. Vi holder en hånd på hende for at forhindre hende i at vende sig om på alle fire.
Hun vil ikke have aftengrød lige for tiden, så hun får en flaske modermælkerstatning. Jeg ammer, men om aftenen er det nemt at give hende mme, så hun får en god portion. Hun er i bad hveranden aften og frotteres godt med håndklædet. Om dagen sover hun 2-3 lure (afhængigt af hvornår vi står op), og der puttes hun i barnevogn uden problemer. Hun har 8 tænder og flere er på vej nu. Hun putter fingrene i munden for at røre ved de ømme gummer. Hun får agurk, frosne jordbær i en snacksut osv for at lindre.
Har du råd til, hvordan det putning bliver nemmere og mere hensigtsmæssig?
Kærlig hilsen Mor