Middagslur ude eller inde

18. december 2017

Kategori:
Alder:
16 mdr.

Middagslur ude eller inde

Kære Helen

Lillebror har efterhånden fået en rigtig god rytme og sover typisk 10 timer om natten og tre timer til middag. Det varierer selvfølgelig lidt, men sådan er det for det meste.

Til info sover han typisk fra kl. 20 til 6 og igen fra kl. 11.30 til 14.30. Nogen gange sover han lidt længere om morgenen, og så vågner han naturligt lidt tidligere fra sin middagslur. Så han regulerer det ret fint selv.

Den rytme fandt vi aldrig rigtigt med storesøster, så vi er lidt nervøse for at komme til at kludre i det. Men, han er ved at vokse ud af sin barnevogn, så vi skal have fundet en ny løsning.

Barnevognen er sådan en fin ældre vogn med langt liggemål, som vi kun bruger til middagsluren. Den står inde om natten, og når han ikke sover i den, og han har sovet i den de sidste mange måneder. Men han er en ordentlig basse (høj og tung), og den bliver ...

Annonce

... snart for trang til ham.

Ovre i vuggestuen har de lige fortalt, at de rykker ham fra barnevognen og over i en af krybberne med bedre plads. Men sådan en har vi jo ikke. Så nu vil jeg høre dig, om du synes, jeg skal forsøge at finde og købe sådan en? Eller om vi "bare" skal rykke ham indenfor og se, om han ikke også kan lære at sove der?

Fordelen ved at han sover ude er (udover den friske luft), at storesøster kan larme alt det, hun vil, indenfor imens. Men fordelen ved at sove inde er på den anden side også, at lillebror ikke bliver vækket at kvarterets børn (især om sommeren), der hopper i trampolin, eller naboen der slår græs eller klipper hæk.

Hvad tænker du? Skal vi benytte lejligheden til at lære ham at sove til middag i sin seng, når barnevognen bliver for lille? Vi regner med, at han kan ligge i den en måned eller to endnu.

Kærlig hilsen
L

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

Annonce

Viden om børn:

Navlestrengsblod - stamceller

Navlestrengsblod - det vil sige, det blod, som er tilbage navlestrengen og moderkagen efter fødslen - indeholder stamceller. Disse celler har hjulpet dit barn med at udvikle organer, blod, væv og immunsystem gennem hele graviditeten.

I dag forskes der meget intenst i brugen af stamceller, og håbet er at kunne gøre noget ved en række sygdomme, som i dag er uhelbredelige, fordi manglende eller ødelagte celler visse steder i kroppen ikke bliver dannet igen. Der findes mange...

Læs mere i Babylex

Babysvømning

Der er mulighed for at gå til babysvømning i de fleste svømmehaller. Der findes også private hjem, med et opvarmet bassin, hvor man har små hold for babyer og deres forældre.

Babysvømning er godt for barnets balance, hvilket har betydning når barnet senere skal lære at sidde, kravle eller gå. Det at være i lunt vand, kender barnet også fra sin tid i livmoderen og når barnet er i vandet stimuleres alle sanser - ikke bare balancen, men også høresansen, lugtesansen (og nogle gange...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Fantastisk hjemmeside, fantastiske bøger og fantastiske meninger!

Kærlig hilsen
Mor til Elias, 7 måneder.